...
Реєструйся

ЧИ МАЄ ПРАЦІВНИК ПОДАВАТИ У ПЕНСІЙНИЙ ФОНД для оформлення пенсії по інвалідності оригінал трудової книжки?


Для оформлення пенсії по інвалідності Пенсійний фонд України вимагає надати засвідчені копії всіх сторінок трудової книжки працівника та її оригінал. Чи це правомірно?

Так, правомірно. До заяви про призначення пенсії по інвалідності додаються документи про стаж, визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (зокрема, трудова книжка, довідки про періоди роботи тощо).

За період роботи починаючи з 1 січня 2004 року страховий стаж підтверджується довідкою з бази даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Пунктом 2.23 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1, передбачено, що документи, потрібні для призначення пенсії, можуть бути подані як в оригіналах, так і в копіях, засвідчених нотаріально або адміністрацією підприємства, установи, організації, що подає документи заявника для призначення пенсії, чи органом, який призначає пенсію.

Документи про стаж, вік та заробітну плату подаються лише в оригіналах. У разі якщо підтвердженням страхового стажу є трудова книжка, подається копія з неї, засвідчена адміністрацією підприємства, установи, організації за місцем останньої роботи або органом, що призначає пенсію.

Отже, разом із заявою про призначення пенсії до органу Пенсійного фонду України подається оригінал документа про стаж, зокрема трудова книжка, та копія з неї, засвідчена адміністрацією підприємства, установи, організації за місцем останньої роботи або органом, що призначає пенсію.

Галина МАСТЮГІНА,
заступник начальника управління — начальник відділу з питань призначення пенсій департаменту пенсійного забезпечення Пенсійного фонду України
Більше запитань від читачів і передплатників та вичерпних відповідей на них від експертів — у вкладенні до журналу «Довідник кадровика» — «Кадри. Гарячі запитання кадровика» № 10, 2017, у рубриці «Запитайте фахівця».

Матеріали до теми


Пенсія в разі втрати годувальника – військовослужбовця. Особливості призначення для батьків та дружини (чоловіка)
Питання призначення пенсії в разі втрати годувальника за загиблих/померлих військовослужбовців врегульоване Законом України від 9 квітня 1992 року № 2262-XII ...
Алгоритм подання роботодавцями трудової книжки на оцифрування
Роботодавці подають трудові книжки працівників на оцифрування на порталі portal.pfu.gov.ua Першочергово подаються відомості про осіб, які найближчим часом набувають права ...