Проект видавничого дому «МЕДІА-ПРО»

Будьте напоготові: друга хвиля е-декларування

Дата публікації: 11.01.2017

Згідно з Рішенням Національного агентства «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10 червня 2016 року № 3 (Рішення № 3) коло суб’єктів електронного декларування значно розшириться починаючи з 1 січня 2017 року. У статті розглянуто найпоширеніші питання, що виникають у суб’єктів декларування під час подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави й місцевого самоврядування.

Хто й коли подає декларацію в 2017 році?

Згідно зі статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII  (Закон № 1700) особи, зазначені в пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини 1 статті 3 цього Закону (суб’єкти декларування) зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати, заповнивши на офіційному веб-сайті НАЗК, декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

З 1 січня 2017 року розпочнеться друга хвиля е-декларування, а завершиться вона 1 квітня цього ж року. Саме три місяці відведено суб’єктам декларування на подання декларацій.

Який порядок подання електронної декларації?

Національне агентство Рішенням № 3 затвердило Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Порядок № 3), Форму декларації і Форму повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування.

Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстр) формується, ведеться та публікується на офіційному сайті НАЗК. Реєстр ведеться в електронній формі українською мовою.

До Реєстру заносять електронні декларації, що їх подають відповідно до статті 45 Закону № 1700, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування, передбачені в частині 2 статті 52 Закону № 1700, та виправлені декларації, що їх подають відповідно до частини 4 статті 45 Закону № 1700. Декларації подаються способом заповнення електронних форм на веб-сайті Реєстру з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі.

Реєстрація в Реєстрі проводиться із використанням особистого ключа та посиленого сертифіката відкритого ключа електронно-цифрового підпису (ЕЦП). Під час реєстрації в Реєстрі суб’єкт декларування повинен вказати адресу електронної пошти, що використовуватиметься для направлення йому повідомлень.

Алгоритм подачі електронної декларації

1. Отримати ЕЦП.
2. Відкрити сайт НАЗК http://nazk.gov.ua і натиснути кнопку «Задекларуй».
3. Здійснити вхід до системи за допомогою ЕЦП. Для цього треба в першому полі вибрати з випадного списку назву акредитованого центру сертифікації ключів, у другому — обрати файл, що містить приватний ключ, і в третьому полі ввести пароль приватного ключа.
4. Натиснути кнопку «Увійти».
5. Увести контактну інформацію (ПІБ, ІПН, Е-mail, телефон).
6. На зазначену електронну пошту буде направлено лист від НАЗК. Для підтвердження реєстрації слід перейти за посиланням.
7. Здійснити вхід до системи за допомогою ЕЦП. У власному кабінеті в розділі «Мої документи» обрати «Нова декларація».
8. Заповнити форму декларації.
9. Підтвердити ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей, проставивши відповідну відмітку в документі.
10. Після заповнення всіх потрібних полів форми документа підписати документ накладанням на нього власного ЕЦП.

Подання документа до Реєстру підтверджується надсиланням повідомлення на адресу електронної пошти, вказаної під час реєстрації в Реєстрі, та до персонального електронного кабінету суб’єкта декларування.

Отримавши зазначене повідомлення, суб’єкт декларування повинен невідкладно, але не пізніше семи днів після дня отримання такого повідомлення, перевірити зміст поданого ним документа й у разі виявлення неповних або недостовірних відомостей у ньому подати виправлений документ відповідно до Порядку № 3.

Наталія Федорова, головний експерт Єдиної електронної системи «КАДРОВИК-онлайн», фахівець із питань трудових відносин

Повна версія статті — у журналі «Довідник кадровика» № 1, 2017