...
Реєструйся

МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ НА ТЕМУ: «АРХІВИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ: ВИКЛИКИ ТА ЗАВДАННЯ»


Наприкінці 2017 року в житті архівної спільноти відбулася непересічна подія — Міжнародна науково-практична конференція «Архіви в сучасному світі: виклики та завдання», що проходила 7 та 8 грудня в Києві. Захід було організовано з нагоди 100-ліття розвитку архівної системи в Україні з метою обговорення нагальних проблем, що виникають у  роботі сучасних архівів, та окреслення способів (шляхів) їх вирішення.

Організаторами заходу були:
— Національна академія державного управління при Президентові України;
— Державна архівна служба України;
— Спілка архівістів України;
— Український науково-дослідний інститут архівної справи та документознавства;
— Центральний державний електронний архів України;
— Центральний державний архів зарубіжної україніки.

У конференції взяли участь понад 100 учасників, які представляли органи влади, центральні державні й обласні архіви, наукові установи, вищі навчальні заклади, банківський сектор, ІТ-сферу, громадськість. Статус «міжнародної» забезпечувала заходові участь представників архівної спільноти Азербайджану, Білорусі, Вірменії, Польщі.

Офіційна частина роботи конференції складалася з Пленарного засідання та сімох робочих секцій:
— «Проблеми електронного архівознавства і документознавства та шлях їх вирішення»;
— «Доступ до документів НАФ: між традицією та сучасністю»;
— «Архівна україніка в сучасному інформаційному просторі»;
— «Проблеми сучасної архівної справи та практики»;
— «Практика оцифрування архівних документів: вітчизняний та зарубіжний досвід»;
— «Різні аспекти дослідження документа з позиції його міждисциплінарного характеру»;
— «Проблеми підготовки та професійної реалізації фахівців архівної сфери».

Розпочинаючи роботу конференції, президент Національної академії державного управління при Президентові України Василь Куйбіда наголосив на тому, що архівна справа надзвичайно важлива з точки зору збереження історичної спадщини для майбутніх поколінь, а архіви є не лише безцінним скарбом, а й великою інформаційною системою.

Голова Державної архівної служби України Тетяна Баранова зазначила, що, дбаючи про збереження минулого для нащадків, важливим у цьому процесі є обговорення й визначення завдань і механізмів, пов’язаних з архівною справою.

Сергій Дехтяренко, заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України, присвятив свою доповідь питанню впровадження, організації та функціонування е-урядування в органах державної влади й органах місцевого самоврядування. Він повідомив, що із січня 2018 року заплановано перехід до розгляду проектів нормативних актів та інших документів в електронному вигляді. На його думку, якість роботи в цьому напрямі залежатиме від того, у який спосіб зберігатимуться документи.

Цікавим досвідом та особливостями роботи архівів своїх країн поділилися Войцех Возняк (генеральний директор державних архівів Республіки Польща), Андрій Рибаков (директор Білоруського науково-дослідного інституту документознавства та архівної справи), Гасан Гасанов (начальник відділу організації роботи архівів та керування документаційними процесами Національного архіву Республіки Азербайджан).

Важливою подією в межах конференції стало підписання Угоди про співпрацю між Спілкою архівістів України та Асоціацією польських архівістів (Stowarzyszenie Archiwistów Polskich — SAP). З українського боку зазначений документ підписав голова Спілки архівістів України, професор Микола Щербак, з польського — заступник голови SAP Піотр Завільський. Одразу після підписання Угоди він передав українським колегам презентаційну продукцію та наукові видання SAP.

Також у межах роботи конференції відбулася протокольна зустріч голови Державної архівної служби України Тетяни Баранової з генеральним директором державних архівів Республіки Польща Войцехом Возняком. Вони обговорили стратегічні напрями активізації діяльності України й Польщі в архівній сфері, зокрема плани спільних виставок архівних документів і плідної співпраці між українськими та польськими архівістами.

Під час роботи секцій конференції було обговорено низку важливих проблем документо- й архівознавства, зокрема електронного, та шлях їх вирішення.

Оксана Безверхова, головний редактор журналу «Діловодство та документообіг»

Видання для кадровиків Журнали реєстрації

Матеріали до теми


Авторизація та підписання електронних документів за допомогою Дія.Підпис
Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації ...
Набув чинності ДСТУ 2732:2023 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять»
Відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 25 травня 2023 року ...