...
Реєструйся

Основні соціальні аспекти Держбюджету на 2015 рік


Під час зустрічі в рамках постійно діючої тристоронньої робочої групи з ведення консультацій на всіх стадіях бюджетного процесу 29 серпня 2014 року, Мінфін фактично презентував основні соціальні аспекти проекту Держбюджету на 2015 рік.

Основна ідея закладена до цього документу відображається як: продовження політики скорочення видатків та легалізації «ручного» управління на невизначений термін.

Щодо соціальних стандарті, то Мінфін пропонує:

  • встановити у 2015 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2015 року — 1257 грн., з 1 грудня — 1284 грн., а мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі: з 1 січня — 1257 грнз 1 грудня — 1284 грн.; у погодинному розмірі: з 1 січня  7,53 грн., з 1 грудня 7,69 грн. Таким чином зростання цих показників на кінець 2015 року становитиме 5,4%, при схваленому прогнозному рівні інфляції 109,8% .
  • розмір базового тарифного розряду ЄТС з урахуванням збереження грошового розриву із мінімальною заробітною платою у сумі 366 грн;
  • продовжити практику застосування показника «рівень забезпечення прожиткового мінімуму», що фактично нівелює значення прожиткового мінімуму як базового соціального стандарту, суперечить законодавству і протиправно обмежує рівень соціальної допомоги;
  • здійснювати оплату праці вчителям, медикам, працівникам культури, державним службовцям, а також законодавчо гарантованих соціальних виплат, пенсіонерам, дітям війни, військовослужбовцям та іншим соціально незахищеним верствам населення (зокрема, чорнобильцям, ветеранам війни, жертвам нацистських переслідувань) — «у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування».

Крім того, пропонується надати право Мінфіну вносити зміни до розпису державного бюджету з метою відображення фактичного надходження у 2015 році таких кредитів (позик) та витрат за відповідними бюджетними програмами в межах загального обсягу залучення цих кредитів (позик) у 2015 році, у ручному режимі на підставі рішення Кабінету Міністрів України, погодженого з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету здійснювати

Таким чином у 2015 році Уряд не пропонує нічого іншого окрім, того щоб відняти у легально працюючої людини. Хочеться нагадати, що у 2014 році влада уже двічі запроваджувала низку обмежень для працівників бюджетної сфери, які мотивувала необхідністю створення передумови економічного зростання країни. Тепер пропонується прийняти це за норму, а заразом погодитись, що реальні трудові доходи громадян після запровадження «антикризових» заходів знизяться майже на 30%.

І незважаючи на те, що 27.08.2014 Уряд прийняв рішення про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2015 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2016 і 2017 роки, ці показники до розрахунку не приймаються. Це ще раз підтверджує відсутність системного бачення та комплексного підходу до формування бюджетної політики.

ФПУ