...
Реєструйся

Як правильно сприймати критику начальника


Не краща реакція на критику — панікувати й приймати оборонну позу. Work.ua знає, який сценарій сприйняття критики кращий

Критика — найбільш прямий і простий шлях до росту і розвитку. Але навіть якщо критика має благі наміри, у нас виникає природне бажання захистити себе від прямого нападу на наше его, як нам здається.

Work.ua пропонує алгоритм, який допоможе абстрагуватися і перестати відчувати незручність від критики керівника.

1. Виведіть критику на зовнішній рівень

Відсторонитеся від вашого его, щоб подивитися на критику об’єктивно. Для цього уявіть собі, що критика спрямована на когось іншого — на людину, яка випадково має те ж ім’я, що і ви, і займається тим же, що робите ви.

2. Вислухайте все, що вам скажуть

Ви вже нагадали собі, що контролюєте ситуацію. Тепер можна спокійно все вислухати. Звертайте увагу не на форму, а на зміст. Раціональні зерна у сказаному можуть бути завжди. Якщо раптом вам захочеться відреагувати — робити це можна тільки після глибокого вдиху і вдвічі тривалішим видихом. Емоції не повинні брати гору.

3. Відокремте факти від думок

Переконайтеся, що ви розумієте різницю між фактом і думкою. Якщо ви перевищили бюджет за проектом на 10 тисяч гривень — це факт. Ви недостатньо спілкуєтеся з колегами — це думка. Не варто відповідати думкою на думку. Добре, якщо у вас вийде реагувати фактами на все сказане.

4. Зосередьтеся на тому, що саме від вас хочуть і що слід зробити

У відповідь на критичні зауваження не обмежуйтеся короткими «Буде зроблено, шеф!» або «Зрозумів». Краще скажіть керівнику: «Спасибі, що ви вказали мені на це». Потім перепитаєте, чи правильно ви зрозуміли, які кроки потрібно зробити, щоб вирішити проблему, на яку вам вказали. Навідні запитання допоможуть вам отримати ще більше корисних підказок.

5. Подякуйте тому, хто критикує

Таким чином у вас з’явиться людина, яка, не соромлячись, вкаже вам на недоліки. А вашим завданням буде тільки вчасно виправити їх.

6. Знаходьте в критиці користь

Слухайте і обговорюйте те, що стало об’єктом критики, виокремлюйте потрібне вам, виймайте з ситуації якомога більше користі. Деб Брайт, глава компанії Bright Enterprises, яка спеціалізується на наставництві директорів і консультує такі компанії, як Disney, вважає так само: «Ніхто не будує кар’єру, отримуючи тільки похвалу. Насправді, якщо ви давно не чули конструктивної критики, це означає, що ви, можливо, нічому не вчитеся».

Work.ua радить вдаватися до цього алгоритму всякий раз, коли вас критикують. Будьте мудрішими і знаходите в критиці підказки, які можуть показати правильний напрямок для розвитку.

Work.ua