Як підвищити власну мотивацію та полюбити свою роботу

Дата публікації: 06.09.2019

Людина може вважати себе щасливою, якщо без жодного застереження каже: «Я люблю свою роботу». Але, на жаль, рано чи пізно майже всі стикаються з утратою мотивації, відсутністю стимулу, небажанням прокидатись удосвіта та йти на роботу. Результатом цього є зниження продуктивності праці. Дуже часто подібні проблеми виникають і в офісних працівників — монотонність, рутина, стала обстановка роблять свою недобру справу, а вислів «улюблена робота» починає звучати ідеалістично, наївно, а іноді навіть іронічно. Але без цієї любові важко повноцінно жити. Робота займає третину нашого життя, і дуже велика розкіш витрачати цю третину на те, що приносить лише матеріальний дохід без жодного морального задоволення.

 

 

Щоб почуватися щасливою та гармонійною людиною, варто будувати стосунки з роботою так само, як і з людьми, а краще насправді полюбити її. Це не фантастика й утопія — любов, коли йдеться про роботу, можна розвинути як навичку. Тож навчімося цьому!

Топимо кригу в сстосунках із роботою та підвищуємо мотивацію — п’ять простих порад:

Порада 1

Насамперед варто усвідомити, що приходити до офісу вас ніхто не примушує, адже ця робота — результат вашого вільного вибору. Кількість варіантів усіх ваших можливих робіт майже нескінченна, і ви могли б обрати будь-яку. Та з якихось причин, але, безумовно, за власним рішенням, зараз працюєте саме тут. Ви не просто щодня приходите до офісу, ви інвестуєте в роботу компанії свій головний ресурс — час. Тож перетворіться на задоволеного інвестора, а для цього пориньте в минуле та пригадайте:

 

 

Важливою складовою щастя є відповідальність. Якщо ви вирішили долучитися саме до цієї компанії та кожного робочого дня приходите до офісу, варто усвідомити й узяти на себе відповідальність. А от наскільки цікавим, корисним та успішним буде ваш досвід на обраному робочому місці залежить насамперед від вас.

Порада 2

Спробуймо розібратися з місією, тобто який сенс є в тому, що ви робите щодня. Для цього дайте відповіді на такі запитання:

 

 

Порада 3

Пригадайте найприємніші робочі моменти. Це допоможе усвідомити, що ваш досвід — захоплююча історія звершень та досягнень, подолання перешкод, цікавих подій і навіть несподіваних пригод. Варто лише їх помічати й не забувати про них!

 

 

Порада 4

Вам, певно, знайомі поняття імідж, бренд, репутація. Ці слова зараз уживають часто, а от їхній зміст не завжди для всіх зрозумілий. Насправді все просто — ідеться про враження. До створення цього враження про компанію долучається кожен працівник:

  • прибиральники, які забезпечують охайний вигляд офісу;
  • працівники приймальні, які привітно зустрічають відвідувачів, спілкуються з клієнтами або партнерами по телефону чи електронною поштою;
  • фахівці, які сумлінно виконують свої посадові обов’язки, зокрема чітко дотримуються умов контрактів, укладених із замовниками.

А ще на формування іміджу компанії впливає загальна атмосфера в колективі, корпоративний дух, інформація про неї в суспільстві, зокрема те, що про компанію розповідають самі працівники своїм рідним, друзям, знайомим.

Подумайте, як ви особисто, окрім сумлінного виконання свої роботи, могли б покращити враження про вашу компанію, адже вона — частина вашого життя й від вас зокрема залежить, як її сприймають. Радимо почати з невеликого кроку, наприклад, ви могли б:

  • звернути увагу керівництва на процеси, в яких ресурси компанії можна було б витрачати ефективніше;
  • сказати комусь із колег, роботою яких ви давно захоплюєтесь, як професійно він (вона) виконує її;
  • наприклад, до Всесвітнього дня охорони довкілля впорядкувати приофісну територію, обладнавши квіткову клумбу чи висадивши кущі або дерева. До речі, до цієї роботи можна залучити працівників компанії;
  • започаткувати офісну традицію, наприклад «Цікавинки вихідних»: скажімо, у п’ятницю, за чашкою чаю зі смаколиками колеги могли б ділитися інформацією про цікаві заходи, що відбуватимуться у вашому місті вихідними;
  • прикрасити офіс до якогось свята;
  • з’ясувати в колег, які зміни їх потішили б, та разом придумати, як це реалізувати.

Якщо ви робитимете такі кроки регулярно, то імідж вашої компанії швидко покращиться.

Порада 5

Подякуйте колегам за плідну й цікаву співпрацю. Подяки ніколи не буває забагато, що частіше ви відчуватимете вдячність, то більше підстав для неї буде. Для цього, наприклад, започаткуйте ще одну цікаву традицію: до програми кожного корпоративну (попри його тематику, місце й час проведення) додайте пункт «Щиро вдячні!». Так керівництво може подякувати конкретним працівника та загалом усім, колеги — один одному, працівники — керівництву тощо. В атмосфері вдячності чесноти всіх працівників, зокрема й ваші, розквітнуть і реалізуються якнайповніше.

Інформацію підготувала Олена Довгань, експерт із виявлення покликання журналу «КАДРОВИК.UA».

Повну версію статті читайте у журналі «КАДРОВИК.UA», №2 – 2019
 

ПРИДБАТИ ЖУРНАЛ