...
Реєструйся

Будьте напоготові: друга хвиля е-декларування


Згідно з Рішенням Національного агентства «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10 червня 2016 року № 3 (Рішення № 3) коло суб’єктів електронного декларування значно розшириться починаючи з 1 січня 2017 року. У статті розглянуто найпоширеніші питання, що виникають у суб’єктів декларування під час подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави й місцевого самоврядування.

Хто й коли подає декларацію в 2017 році?

Згідно зі статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII  (Закон № 1700) особи, зазначені в пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини 1 статті 3 цього Закону (суб’єкти декларування) зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати, заповнивши на офіційному веб-сайті НАЗК, декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

З 1 січня 2017 року розпочнеться друга хвиля е-декларування, а завершиться вона 1 квітня цього ж року. Саме три місяці відведено суб’єктам декларування на подання декларацій.

Який порядок подання електронної декларації?

Національне агентство Рішенням № 3 затвердило Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Порядок № 3), Форму декларації і Форму повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування.

Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстр) формується, ведеться та публікується на офіційному сайті НАЗК. Реєстр ведеться в електронній формі українською мовою.

До Реєстру заносять електронні декларації, що їх подають відповідно до статті 45 Закону № 1700, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування, передбачені в частині 2 статті 52 Закону № 1700, та виправлені декларації, що їх подають відповідно до частини 4 статті 45 Закону № 1700. Декларації подаються способом заповнення електронних форм на веб-сайті Реєстру з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі.

Реєстрація в Реєстрі проводиться із використанням особистого ключа та посиленого сертифіката відкритого ключа електронно-цифрового підпису (ЕЦП). Під час реєстрації в Реєстрі суб’єкт декларування повинен вказати адресу електронної пошти, що використовуватиметься для направлення йому повідомлень.

Алгоритм подачі електронної декларації

1. Отримати ЕЦП.
2. Відкрити сайт НАЗК https://nazk.gov.ua і натиснути кнопку «Задекларуй».
3. Здійснити вхід до системи за допомогою ЕЦП. Для цього треба в першому полі вибрати з випадного списку назву акредитованого центру сертифікації ключів, у другому — обрати файл, що містить приватний ключ, і в третьому полі ввести пароль приватного ключа.
4. Натиснути кнопку «Увійти».
5. Увести контактну інформацію (ПІБ, ІПН, Е-mail, телефон).
6. На зазначену електронну пошту буде направлено лист від НАЗК. Для підтвердження реєстрації слід перейти за посиланням.
7. Здійснити вхід до системи за допомогою ЕЦП. У власному кабінеті в розділі «Мої документи» обрати «Нова декларація».
8. Заповнити форму декларації.
9. Підтвердити ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей, проставивши відповідну відмітку в документі.
10. Після заповнення всіх потрібних полів форми документа підписати документ накладанням на нього власного ЕЦП.

Подання документа до Реєстру підтверджується надсиланням повідомлення на адресу електронної пошти, вказаної під час реєстрації в Реєстрі, та до персонального електронного кабінету суб’єкта декларування.

Отримавши зазначене повідомлення, суб’єкт декларування повинен невідкладно, але не пізніше семи днів після дня отримання такого повідомлення, перевірити зміст поданого ним документа й у разі виявлення неповних або недостовірних відомостей у ньому подати виправлений документ відповідно до Порядку № 3.

 

Наталія Федорова, головний експерт Єдиної електронної системи «КАДРОВИК-онлайн», фахівець із питань трудових відносин

Повна версія статті — у журналі «Довідник кадровика» № 1, 2017

Матеріали до теми


Кейс для кадровика. Повідомлення про масове вивільнення працівників
Якщо на підприємстві планується масове вивільнення працівників у зв’язку зі скороченням їхньої чисельності, не пізніше ніж за 2 місяці до ...
Кейс для кадровика. Як визначити розмір виплат мобілізованим працівникам, якщо роботодавець вирішив зберігати ці виплати
Визначення розміру добровільних виплат мобілізованим працівникам можна здійснювати на основі середньої заробітної плати виходячи з виплат за останні 2 календарні ...
Кейс для кадровика. Оплата надурочних робіт при підсумованому обліку робочого часу
Згідно зі статтею 61 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) на безперервно діючих підприємствах, в окремих виробництвах, цехах тощо та на деяких видах робіт, ...