Чи обов’язковий табель обліку робочого часу для підприємців?


Табель обліку робочого часу необхідний:

— щоб правильно визначити розмір заробітної плати, адже за ним ведеться облік виконаної роботи, особливо, якщо сума заробітної плати залежить від кількості відпрацьованого часу;

— для ведення обліку робочого часу, що фактично витрачається працівниками на виконання роботи. Наймані працівники можуть бути відсутніми на робочому місці через хворобу, відпустку тощо, або ж навпаки працювати надурочно. Так ведеться облік робочого часу та контроль за додержання його місячної норми.

— якщо працівник працює на умовах неповного робочого часу. Це дуже важливо у разі вирішення питання, чи потрібно донараховувати такому працівнику заробітну плату до рівня мінімальної зарплати або чи потрібно провадити нарахування ЄСВ із зарплати такого працівника на рівні мінімального внеску з величини мінімальної заробітної плати чи ні.

На сьогодні чинною є типова форма табеля № П-5 «Табель обліку використання робочого часу», затверджена Наказом Держкомстату від 5 грудня 2008 року №489. Вона має рекомендаційний характер.

Роботодавець-ФОП може максимально спростити типову форму табеля, залишивши в ній тільки необхідні йому показники, але такий документ обов’язково має складатися будь-яким роботодавцем незалежно від його організаційної форми.

Джерело: редакція журналу «Довідник кадровика» за матеріалами Управління Держпраці у Кіровоградській області

Видання для кадровиків Журнали реєстрації

Матеріали до теми


Працівник не пройшов медогляд: чи можна допускати його до роботи?
Ні, роботодавець зобов’язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) та періодичних (протягом ...
Спеціаліст працює на двох посадах: чи можна на одну з них ввести простій?
Простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами, ...