Табель обліку робочого часу необхідний:
— щоб правильно визначити розмір заробітної плати, адже за ним ведеться облік виконаної роботи, особливо, якщо сума заробітної плати залежить від кількості відпрацьованого часу;
— для ведення обліку робочого часу, що фактично витрачається працівниками на виконання роботи. Наймані працівники можуть бути відсутніми на робочому місці через хворобу, відпустку тощо, або ж навпаки працювати надурочно. Так ведеться облік робочого часу та контроль за додержання його місячної норми.
— якщо працівник працює на умовах неповного робочого часу. Це дуже важливо у разі вирішення питання, чи потрібно донараховувати такому працівнику заробітну плату до рівня мінімальної зарплати або чи потрібно провадити нарахування ЄСВ із зарплати такого працівника на рівні мінімального внеску з величини мінімальної заробітної плати чи ні.
На сьогодні чинною є типова форма табеля № П-5 «Табель обліку використання робочого часу», затверджена Наказом Держкомстату від 5 грудня 2008 року №489. Вона має рекомендаційний характер.
Роботодавець-ФОП може максимально спростити типову форму табеля, залишивши в ній тільки необхідні йому показники, але такий документ обов’язково має складатися будь-яким роботодавцем незалежно від його організаційної форми.
Джерело: редакція журналу «Довідник кадровика» за матеріалами Управління Держпраці у Кіровоградській області