Проект групи компаній «МЕДІА-ПРО»

Як подати заяву про повернення надміру та/або помилково сплачених коштів ЄСВ?

Дата публікації: 09.01.2019

Відповідно до п.5 Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 №6, повернення надміру та/або помилково сплачених сум ЄСВ здійснюється у випадках:

1) надмірної або помилкової сплати сум ЄВ та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний небюджетний рахунок за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування»;

2) помилкової сплати сум ЄВ та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719;

3) помилкової сплати сум ЄВ та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету;

4) помилкової сплати податкових зобов’язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених Податковим кодексом України на рахунок 3719.

Повернення сум ЄВ здійснюється на підставі заяви платника про таке повернення.

У випадках, передбачених п.п.1, 2 та 4 п.5 Порядку, Заява подається до фіскального органу, на рахунок якого сплачено суми ЄВ, за формою, визначеною у додатку 1 до Порядку (абз.2 п. 6 Порядку).

У разі невідповідності Заяви формі, визначеній у додатку 1 до Порядку, Заява залишається без задоволення (абз.3 п. 7 Порядку).

У випадку, передбаченому п.п.3 п.5 Порядку, Заява подається до фіскального органу за місцем обліку помилково сплачених сум ЄВ у довільній формі із зазначенням суми та напряму повернення (абз.3 п.6 Порядку).

Якщо надходить Заява від страхувальників, які беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, платник додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), що підтверджує сплату таких коштів на рахунок 3719 (абз.5 п. 6 Порядку).

Заява подається за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених сум ЄВ в один із таких способів:

  • особисто платником ЄВ чи уповноваженою на це особою;
  • надсилається поштою;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Надіслати заяву в електронній формі можна через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login. В меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету можна створити та надіслати довільну кореспонденцію (лист, заяву, запит тощо) до відповідного контролюючого органу. Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням ЕЦП.

Протягом одного робочого дня після надсилання електронної Заяви до контролюючого органу платника буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації Заяви в контролюючому органі. Інформацію щодо отримання та реєстрації Заяви в контролюючому органі платник може переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.

Видання для кадровиків Журнали реєстрації