Вхід

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Як роботодавцю з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?

Дата публікації: 31.08.2021

На відміну від допомог по вагітності та пологах, компенсації заробітку за час догляду за хворою дитиною та інших допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України з першого дня і до завершення тимчасової втрати працездатності, у випадку загальних захворювань або травм перші п’ять днів непрацездатності оплачуються за кошти роботодавця. А починаючи з шостого дня і до одужання — фінансуються ФССУ.

● Роботодавець оплачує лише перші п’ять днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника незалежно від кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тож страхувальнику важливо знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку.

● У паперових листках непрацездатності на бланку наявна відмітка «первинний» або «продовження», однак в е-лікарняних така позначка відсутня.

● На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості формуються е-лікарняні, кожен наступний з яких створюється як продовження першого та разом складають один страховий випадок.

● Тож унікальний номер випадку непрацездатності для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного випадку, буде збігатися.

● При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.

● Аби і працівник, і роботодавець могли побачити зв’язок е-лікарняних, Пенсійний фонд України оновив інтерфейси особистих кабінетів на вебпорталі електронних послуг — відтепер там доступні розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних.

● Зокрема, було додано інформацію щодо номеру випадку тимчасової непрацездатності, який раніше був недоступний для перегляду страхувальниками і застрахованими особами.

● Тож тепер аби з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням, достатньо звернути увагу на унікальний номер страхового випадку.

● Якщо в працівника декілька електронних лікарняних, створених як продовження, всі вони матимуть однаковий унікальний номер — «номер випадку непрацездатності».

● Крім того, в інтерфейсі з’явилась інформація про:

• наявність ознак алкогольного/наркотичного сп’яніння пацієнта;

• порушення ним режиму лікування;

• а також щодо причини непрацездатності, зокрема, встановленої ФССУ (наприклад, щодо зв’язку хвороби або травми із виробництвом).