Вхід

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Е-лікарняні стають підставою для призначення допомоги після зміни статусу на «готово до сплати»

Дата публікації: 28.08.2021

Щодня в Україні зростає кількість медичних висновків про тимчасову непрацездатність, які лікарі створюють для пацієнтів замість видачі звичних паперових листків непрацездатності. Сьогодні за даними НСЗУ сформовано вже майже 177 тисяч медвисновків, 92,9% з яких — у разі захворювання або травми загального характеру.

Як і паперові, автоматично сформовані на підставі медвисновкуе-лікарняні є підставою для отримання матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України.

На відміну від паперових листків непрацездатності, які видаються після одужання, електронний листок непрацездатностісформується після засвідчення початку тимчасової непрацездатності працівника медичним висновком.

Такий листок непрацездатностіз першого дня доступний для перегляду в особистих кабінетах пацієнта та страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України і одразу має статус «закритий». Але використати його для призначення матеріального забезпечення роботодавець може лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності — аби відслідковувати це було легше, статус е-лікарняного автоматично зміниться на «готово до сплати».

Призначити працівнику матеріальне забезпечення на підставі готового до сплати е-лікарняного роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів з дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності.

Нагадаємо, що увипадку паперових листків непрацездатностіпризначення матеріального забезпечення має відбуватись упродовж 10 календарних днів з дня отримання листка непрацездатностівід працівника. Ще 5 робочих днів після призначення допомоги як для паперових, так і е-лікарняних відведено на подання заяви-розрахунку.

Процедура призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення за е-лікарняними не змінилась, однак якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати дві заяви-розрахунки окремо: за паперовими і електронними листками непрацездатності. Це пов’язано з тим, що в е-лікарняних відсутня серія та оновлено коди причин тимчасової непрацездатності.

Подати заяву-розрахунок за е-лікарняними можливо:

• в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки (так до Фонду подають вже близько 80% заяв-розрахунків),

• або на паперових носіях.

Варто зазначити, що наявний в електронному кабінеті страхувальника інтерфейс для подання заяв-розрахунків наразі не має функціональної реалізації. У випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду України така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України. Необхідно скористатись клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням.