...
Реєструйся

Трудові права працівників-донорів: розглядаємо на прикладах


Щороку 14 червня відзначається Всесвітній день донора крові. В Україні трудові права працівників-донорів визначені на законодавчому рівні. 

Нижче вашій увазі представлено фрагмент статті з журналу «КАДРОВИК.UA» № 6, з робочими ситуаціями, які можуть виникнути на підприємстві, де є працівник-донор.

У п’ятницю, 7 червня 2019 року, апаратник дільниці приготування сировини Сушко П. В. повідомив, що наступного робочого тижня у четвер, 13 червня 2019 року, він здаватиме в медичному закладі кров, а в п’ятницю, 14 червня 2019 року, візьме належний йому день відпочинку. Які дії кадровика?

Статтею 14 Закону № 239 визначено, що особа, яка виявила бажання здати кров (або) її компоненти, зобов’язана не пізніше ніж за 3 дні до дня медичного обстеження, що проводиться перед даванням крові та (або) її компонентів, повідомити письмовою заявою адміністрацію за місцем роботи про свій намір. У такій заяві особа має визначити додатковий день відпочинку. Заява є підставою для наказу. Документом, який працівник-донор зобов’язаний надати у відділ кадрів і який підтверджує факт давання крові та (або) її компонентів, є довідка форми № 435/о «Довідка щодо надання донорам пільг», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 7 липня 2003 року № 301 (далі — довідка № 435/о).

На початку робочого дня у четвер, 13 червня 2019 року, апаратник дільниці приготування сировини Сушко П. В. повідомив у телефонному режимі, що його товаришу терміново потрібна допомога, тому в цей день, 13 червня 2019 року, він здаватиме в медичному закладі кров,а в п’ятницю, 14 червня 2019 року, візьме належний йому день відпочинку. Які дії кадровика? 

У разі, коли кров терміново необхідна для надання невідкладної медичної допомоги хворому, заяву працівник-донор не подає (ст. 14 Закону № 239). Працівник повідомив керівництво про свої наміри в телефонному режимі, тож підставою для наказу буде це повідомлення. Документом, який підтвердить факт давання крові, є довідка № 435/о.