Після запуску системи електронного декларування протягом 2 місяців декларації мають заповнити лише чиновники найвищого рівня, які займають особливо відповідальні посади. Про це сьогодні під час прес-конференції повідомив міністр юстиції Павло Петренко.
«Хочу розвіяти міфи, що буде перевірено одразу кілька сотень тисяч чиновників, починаючи з районного рівня. Наше завдання, щоб цього року через нову процедуру перевірки пройшли службовці, які займають найвідповідальніше положення. Це міністри та їхні заступники, народні депутати, прокурори, голови облдержадміністрацій та їхні заступники і судді. Тобто особи, які повинні бути під найщільнішим контролем громадськості й антикорупційних органів», – зазначив очільник Мін’юсту.
Всі державні службовці, які зобов’язані вже цього року подати відповідні електронні декларації, відповідно до розпорядження Уряду, можуть безкоштовно отримати електронний цифровий підпис.
За його словами, всі інші державні службовці приєднаються до системи електронного декларування вже з наступного року.
«Ми змінюємо практику, яка існувала в Україні протягом останніх 20 років, коли з корупцією боролися ловлячи саме дрібних чиновників на дрібній побутовій корупції, а потім звітували про це в статистичній звітності, мовляв, Україна серйозно бореться з корупцією», – наголосив міністр юстиції.
Перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова повідомила, що вже завершене тестування системи на можливість втручання в її роботу, результати якої дають можливість говорити про готовність запустити цю систему одразу після затвердження форми електронних декларацій.
За її словами Мін’юст продовжує підтримку новостворених антикорупційних органів і проводить роз’яснювальну роботу, щоб кожен чиновник у той момент, коли настане період подачі документів, був готовий і не міг сказати, що він не знає і не розуміє, як заповнювати декларацію, або не має електронного цифрового ключа.
«Ми розробили інфографіку, яка дуже чітко і просто пояснює, що треба зробити, щоб отримати цифровий підпис, а також дає інформацію про тих, хто має вже цього року заповнити декларацію», – зауважила перший заступник міністра юстиції.
Вона наголосила, що реєстр електронних декларацій буде відкритим.
«Лише інформація, яка містить особисті дані, не буде публічною. Все інше буде доступне журналістам та іншим громадянам, яка матимуть бажання ознайомитися із власністю топ-чиновників», – наголосила Наталія Севостьянова.
Член Національного агентства із питань запобігання корупції Олександр Скопич у свою чергу поінформував присутніх, що Кабінет Міністрів своєю постановою вже затвердив граничну чисельність апарату НАЗК.
«Постановою Кабінету Міністрів вже затверджено граничну чисельність 311 осіб. Нами затверджено регламент роботи, штатний розклад та структуру агентства», – зазначив член НАЗК.
За його словами, частину технічного персоналу буде набрано за переводом. А на всі інші посади буде оголошено конкурс.
«Ми виставимо вимоги до кандидатів і опублікуємо їх у ЗМІ, на сайті Мін’юсту та на нашому сайті. Ми запропонуємо всім претендентам пройти відкритий відбір і зайняти місця у нашому колективі», – наголосив Олександр Скопич.
Він також повідомив, що агентство разом із партнерами вже розробило форму електронної декларації.
«Залишилось лише затвердити її на засіданні НАЗК. З моменту затвердження декларації агентством у чиновників буде 60 днів для того, щоб її заповнити», – додав він.
Джерело: Мінюст