На підприємствах установах, організаціях часто виникає потреба змінювати свою структуру, що призводить до утворення нових структурних підрозділів.
До такого процесу зазвичай залучають кадровиків та інших фахівців із управління персоналом, бо саме вони найкраще обізнані в професійній класифікації працівників, особливостях роботи за певними професіями, а також у питаннях взаємодії у роботі працівників на різних посадах. Та щоб утворити структурні підрозділи на підприємстві, а також унести відповідні зміни до його організаційної структури, треба добре знатися на питаннях, пов’язаних з такою роботою, зокрема на:
— нормативній базі, яка регулює порядок утворення структурних підрозділів;
— класифікації структурних підрозділів;
— особливостях професійно-кваліфікаційного складу працівників структурних підрозділів певної спеціалізації;
— особливостях організаційних структур на підприємстві і, відповідно, особливостях управління структурними підрозділами та взаємодії між ними залежно від виду організаційної структури;
— документарному забезпеченні процесу утворення й діяльності структурних підрозділів тощо.
Саме із зазначених питань матеріали Спецвипуску стануть для кадровика своєрідним довідником, який має на меті допомогти їм у роботі під час вирішення різних проблем, пов’язаних з утворенням або реорганізацією структурних підрозділів підприємства.
Крім того, у Спецвипуску наведено приклади документів, що регулюють діяльність структурних підрозділів на підприємстві, як для «традиційних» (наприклад, відділ кадрів), так і сучасних (скажімо, контакт-центр).