...
Реєструйся

Відповідальність за порушення в сфері законодавства про працю в 2018 році


Управління Держпраці у Миколаївській області звертає увагу кожного роботодавця на те, що за порушення вимог трудового законодавства до юридичних осіб незалежно від форми власності та підпорядкованості та фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю, можуть бути застосовані заходи фінансової відповідальності.

Фінансова відповідальність за порушення законодавства про працю передбачена статтею 265 Кодексу законів про працю України у вигляді штрафів.

Розмір штрафів залежить від розміру мінімальної заробітної плати, встановленого у відповідному році.

Враховуючи, що у 2018 році розмір мінімальної заробітної плати підвищився і становить з 01.01.2018 відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» 3723 грн., змінилися і розміри штрафних санкцій, передбачених статтею 265 КЗпП України.

Зокрема, з 01 січня 2018 року за порушення трудового законодавства юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (30 Х 3723 = 111 690 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення);

порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (3 Х 3723 = 11 169 грн.);

недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (10 Х 3723 = 37 230 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення);

недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про альтернативну (невійськову) службу”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (10 Х 3723 = 37 230 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення);

недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (3 Х 3723 = 11 169 грн.);

недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні, при проведенні перевірки з питань фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, – у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (100 Х 3723 = 372 300 грн.);

порушення інших вимог трудового законодавства, крім вищезазначених, – у розмірі мінімальної заробітної плати (1 Х 3723 = 3 723 грн.).

Вищенаведені штрафні санкції накладаються за результатами інспекційних відвідувань/невиїзних інспектувань, проведених інспекторами праці, уповноваженими  посадовими особи управління Держпраці у Миколаївській області.

Крім того, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть адміністративну та дисциплінарну відповідальність згідно з чинним законодавством.

До адміністративної відповідальності посадові особи об’єкта відвідування притягаються судом на підставі відповідного протоколу про адміністративне правопорушення, складеного інспекторами праці.

До дисциплінарної відповідальності посадові особи притягають у порядку, передбаченому законодавством про працю.

Джерело: mk.dsp.gov.ua

Видання для кадровиків Журнали реєстрації

Матеріали до теми


Чи має право роботодавець розглядати електронний та паперовий листки непрацездатності як один випадок тимчасової непрацездатності, якщо паперовий листок має дані про продовження електронного листка непрацездатності: роз’яснення ПФУ
Пенсійний фонд України листом від 29 січня 2024 року № 2800-030401-8/5715 «Щодо листка непрацездатності» надає роз’яснення щодо того, чи має ...
Чи набуває працівник право на додаткову відпустку на дітей під час перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку: роз’яснення Мінекономіки
Міністерство економіки України листом від 05 червня 2023 року № 4706-05/26141-09 «Щодо деяких питань законодавства про працю» надає роз’яснення чи ...
Чи повинен власник підприємства, який виконує управлінські функції, бути працевлаштованим на даному підприємстві: роз’яснення Мінекономіки
Міністерство економіки України листом від 24 травня 2023 року № 4706-05/23807-09 «Щодо деяких питань трудового законодавства» надає роз’яснення щодо того ...