У листі від 25.10.2012 р. № 1/9-779 МОНмолодьспорт роз’яснило деякі питання атестації педпрацівників.
Міністерство нагадало, що Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників не передбачено написання педпрацівниками, які атестуються, звітів про роботу в міжатестаційний період, оформлення папок з документами про результати своєї роботи, планами уроків, методичними розробками, сценаріями виховних заходів та надання відеозаписів уроків та інших відомостей про роботу.
МОНмолодьспорт вважає, що покладання на педпрацівників обов’язків з підготовки зайвих звітів та штучне збільшення паперообігу лише створюють видимість роботи атестаційних комісій і, як правило, приховують неналежну організацію роботи з вивчення профдіяльності осіб, які атестуються, та відсутність дієвого контролю за організацією навчально-виховного процесу.
У листі підкреслено, що вимоги голів та членів атестаційних комісій про надання педпрацівниками, що атестуються, будь-яких звітів про роботу, є порушенням норм Типового положення. Підготовка та оформлення великої кількості матеріалів призводить до перевантаження педагогічних працівників, відволікає їх від виконання своїх безпосередніх обов’язків і негативно позначається на якості роботи.
Крім того, зазначено, що педпрацівники, які претендують на присвоєння педагогічних звань «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь», «практичний психолог – методист», «педагог-організатор – методист», «керівник гуртка – методист», повинні мати власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами.