...
Реєструйся

Чи варто вказувати заробітну плату в оголошенні про вакансію


Розміщуючи оголошення про вакантної позиції в компанії, кожен рекрутер стикається з дилемою: “А чи варто вказувати рівень заробітної плати в оголошенні?”. Скажу відразу, однозначної відповіді на це питання немає. А значить, з кожною новою вакансією вам доведеться відповідати собі на це питання знову і знову.

Що нам дає вказаний рівень оплати праці в оголошенні про вакансію?

Це дуже зручний інструмент, який робить умови роботи більш прозорими для шукачів та дозволяє регулювати потік резюме. Такі вакансії користуються більшою довірою. Вони проглядаються першими, кандидати охочіше відправляють резюме на вакансії з позначеним рівнем оплати, так як у них є явна можливість співвіднести його з рівнем власних фінансових очікувань. Якщо немає можливості вказати чіткий рівень оплати, можна вказати можливий – “від і до”.

У яких випадках я рекомендую вказувати рівень заробітної плати?

• якщо рівень заробітної плати в компанії не є конфіденційним, то заробітну плату можна вказувати для всіх позицій;
• для вакансій робочих спеціальностей з невисокою оплатою праці (щоб відсіяти резюме фахівців з більш високою кваліфікацією і запитом по оплаті);
• для фахівців початкового рівня (їм складно сформувати рівень свого запиту самостійно);
• якщо відсутній “вилка від і до” і рівень оплати не може коригуватися в залежності від запиту і рівня кандидата;
• якщо вакансія “гаряча”, і необхідно залучити максимальну кількість кандидатів за мінімальний термін;
• якщо рівень оплати на позиції вище ринкової і ви позиціонуєте це як свою перевагу, залучаючи претендентів.

З податками чи без?

Не варто забувати про те, який саме рівень заробітної плати ви вказуєте – “брутто” (до податкових вирахувань) або “чистими” (після вирахування податків, сума, яка буде одержувана на руки ). Здобувачі вкрай рідко прояснюють цей момент і сприймають вказану суму як чистий дохід. Відповідно, і в оголошенні варто вказати суму “на руки”, щоб уникнути непорозумінь. Заробітна плата в оголошенні про вакансію на території України може бути вказана тільки в гривні, до цього нас зобов’язують зміни ЗУ “Про рекламу”, що набрали чинності .

Чому ж не всі роботодавці позначають рівень заробітної плати в своїх оголошеннях про вакансії?

Причин декілька. Основні з них – це небажання публічно розголошувати рівень заробітних плат в компанії і прагнення оцінити кандидата згідно його кваліфікації вже на співбесіді. І, звичайно, якщо ми говоримо про пошук керівників вищого та середнього рівня, заробітна плата обговорюється при особистій зустрічі на співбесіді.

При розміщенні оголошення про вакансії оцініть рівень позиції, свої цілі і завдання, особливу увагу приділіть прийнятим внутрішнім політикам вашої компанії – все це допоможе вам прийняти правильне рішення.

Маленька хитрість

Якщо все-таки сумніваєтеся, ви можете запитати в своєму оголошенні бажаний рівень заробітної плати кандидатів. Але не будьте дуже категоричні до цифр. Якщо кандидат вас дійсно зацікавив, а зазначений ним рівень оплати перевищує можливості компанії, завжди є місце діалогу та перевірці актуальності зазначеної інформації.

Головна рекомендація

Не залишайте прояснення рівня заробітної плати до особистої зустрічі і співбесіди. Якщо ви не прояснили це питання на початковому етапі, уточніть його в попередньому телефонному інтерв’ю. Це заощадить час вам і вашому кандидату.

Оксана Чаленко, головний менеджер
з персоналу концерн «НІКО МЕНЕДЖМЕНТ”

Джерело: rabota.ua.