Передплати журнал

Щодо випадків неперерахування банками сум страхових внесків на випадок безробіття…


МІНІСТЕРСТВО
ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ

ЛИСТ

від 10.03.2009 р. N ДЦ-03-1695/0/6-09

Депутату Фрунзенської районної ради у м. Харкові V
скликання
Потикун Т. Ф. 


Шановна
Тетяно Федорівно!

Державний центр
зайнятості – виконавча дирекція Фонду загальнообов’язкового державного
соціального страхування України на випадок безробіття (далі – Фонд) розглянув
Ваш запит щодо випадків неперерахування банками сум страхових внесків на
випадок безробіття (у зв’язку з фінансовими проблемами в умовах кризису)
сплачених страхувальниками, та повідомляє наступне.

Пунктом 3.9 постанови
НБУ “Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в
національній валюті” від 21.01.2004 р. N 22 передбачено, що банк приймає
від платника платіжне доручення на перерахування заробітної плати лише за умови
одночасного подання платником у строк, установлений законодавством України,
платіжних доручень на перерахування платежів, утриманих із заробітної плати
працівників та нарахованих на фонд оплати праці податків до бюджету і страхових
внесків до державних цільових фондів, або документального підтвердження їх
сплати раніше.

Відповідно до ст. 17
Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на
випадок безробіття” у разі незабезпечення банківськими установами
перерахування страхових внесків до Фонду одночасно з видачею коштів на виплату
заробітної плати ці банківські установи сплачують за рахунок власних коштів до
Фонду суму несплачених страхових внесків.

За несвоєчасне
зарахування страхових внесків на рахунок Фонду банківська установа сплачує пеню
за кожен день прострочення у розмірі, передбаченому чинним законодавством. З
платника за ці дні пеня не стягується (наказ Мінпраці від 18.12.2000 N 339).

Відповідно до пункту
8.4 Закону України “Про платіжні системи та переказ коштів в Україні”
(далі – Закон) передбачено, що міжбанківський переказ виконується в строк до
трьох операційних днів.

Банк, що обслуговує
платника, та банк, що обслуговує отримувача, несуть перед платником та
отримувачем відповідальність, пов’язану з проведенням переказу, відповідно до
цього Закону та умов укладених між ними договорів.

Разом з тим, відповідно
до статті 75 Закону України “Про банки і банківську діяльність” у
разі істотної загрози платоспроможності банку НБУ зобов’язаний призначити
тимчасову адміністрацію.

З метою створення
сприятливих умов для відновлення фінансового стану банку НБУ має право введення
мораторію на задоволення вимог кредиторів під час здійснення тимчасової
адміністрації, але на строк не більше шести місяців.

Мораторій на
задоволення вимог кредиторів поширюється на зобов’язання, строки виконання яких
настали до призначення тимчасової адміністрації.

Банками, в яких
призначено тимчасову адміністрацію, платежі виконуються в залежності від
надходжень на кореспондентський рахунок банку, а також із дотриманням мораторію
на задоволення вимог кредиторів.

Тому суми платежів, які
списані з рахунків платників та не перераховані на рахунки Фонду,
страхувальниками не потрібно сплачувати повторно, разом з тим, слід зазначити,
що зазначені суми є простроченою заборгованістю (недоїмкою) до моменту їх
надходження на рахунки Фонду, проте пеня та штрафні санкції на платника не
нараховуються.

З повагою,

 

Заступник
директора
 

К.
Гранік
 


 

© Інформаційно-аналітичний центр «ЛІГА», 1991 – 2010
© ТОВ «ЛІГА ЗАКОН», 2007 – 2010

Матеріали до теми


Закон щодо ведення електронних трудових і звітування про працевлаштування осіб з інвалідністю набрав чинності
6 листопада 2022 року набув чинності Закон України від 18 жовтня 2022 року № 2682-IХ «Про внесення змін до деяких ...