...
Реєструйся

Суб’єктів охоронної діяльності хочуть змусити застрахувати свій персонал


Встановлюється, що персонал охорони суб’єкта охоронної діяльності повинен складатися не менше, ніж з 9 сертифікованих співробітників, оформлених цим суб’єктом господарювання за основним місцем роботи відповідно до трудового законодавства.

Антон Яценко проектом № 2387 від 25 лютого 2013 пропонує внести зміни до деяких законодавчих актів щодо охоронної діяльності. Зокрема, охоронну діяльність він хоче визначити як надання послуг з охорони майна (а не власності, як це зазначено зараз в Законі) і громадян.

«…У сфері охоронної діяльності представлено близько 4 тис. охоронних структур різного рівня якості надання послуг, і тому вкрай необхідно ввести вимоги щодо забезпечення систем управління якістю охоронних послуг, а також визначення умов та способів відшкодування збитків», – пояснює депутат свою ініціативу.

Також нардеп хоче виключити з КпАП норму, що дозволяє при вчиненні правопорушень, пов’язаних з посяганням на об’єкти охорони, доставляти порушника в службове приміщення воєнізованої охорони. Персонал охорони може доставити таку особу лише в міліцію для встановлення його особи та складання протоколу.

Крім того, суб’єкта охоронної діяльності пропонують зобов’язати застрахувати життя і здоров’я персоналу охорони. Відповідно в Україні з’являться ще 2 види обов’язкового страхування – страхування життя і здоров’я персоналу охорони та страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта охоронної діяльності.

На рівні Закону пан Яценко хоче визначити перелік об’єктів, які підлягають обов’язковій охороні (на даний момент згідно ст. 6 Закону про охоронну діяльність перелік об’єктів держвласності охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями, визначається в порядку, встановленому Кабміном).

Отже, обов’язковій охороні підлягають будівлі (приміщення), в яких розміщуються органи держвлади; органи влади АРК; органи місцевого самоврядування; державні, казенні, комунальні підприємства (їх філії, дочірні підприємства); об’єкти соціальної сфери, лікувальні та медустанови; фінустанови; юрособи, котрі здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку; навчальні заклади, дошкільні установи; архіви і їх сховища, музеї, картинні галереї, історико-культурні заповідники та інші об’єкти культури, суб’єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері видобутку, виробництва, використання, зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та проведення операцій з ними (в тому числі роздрібної торгівлі), місця значного скупчення людей, ін

Якщо проект буде схвалений парламентом, додасться повноважень та центральному органу виконавчої влади у сфері охоронної діяльності, зокрема:

– затверджувати порядок навчання, підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації фахівців з організації заходів охорони, персоналу охорони;

– вести перелік навчальних закладів, які здійснюють навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації фахівців з організації заходів охорони, персоналу охорони;

– затверджувати вимоги до пункту централізованого спостереження, вимоги до програмного забезпечення, яке використовується суб’єктом охоронної діяльності при наданні охоронних послуг;

– формувати та вести не тільки ліцензійний реєстр, але і реєстр договорів про надання послуг з охорони, реєстр фахівців з організації заходів охорони та персоналу охорони;

– встановлювати вимоги до якості охоронних послуг та порядку контролю за їх дотриманням;

– вести перелік страхових компаній, що здійснюють страхування життя і здоров’я персоналу охорони, страхування цивільно-правової відповідальності суб’єктів охоронної діяльності.