Реформа ВЛК покликана зробити військово-лікарську експертизу максимально зручною, швидкою та прозорою. Це комплексний процес, що передбачає цифровізацію процедур і вдосконалення нормативно-правової бази.
Триває перший етап реформи. У січні Міноборони запустило електронне направлення на ВЛК для військовозобов’язаних у Резерв+. А тепер впроваджує електронні постанови ВЛК для оглядів військовозобовʼязаних і військових, електронний кабінет ВЛК у Медичній інформаційній системі ЗСУ (МІС ЗСУ), а також взаємодію МІС ЗСУ з реєстром Оберіг. Подаємо ТОП-10 запитань, які надходять до оборонного відомства, та відповіді на них від МО України.
1. Як працює електронне направлення на ВЛК?
Все просто — достатньо авторизуватися у мобільному застосунку Резерв+, яким користуються вже 4 млн військовозобов’язаних, та подати запит. Більше не треба йти до ТЦК та витрачати час і зусилля, щоб взяти паперове направлення. Коли ТЦК підписує електронне направлення, людина отримує сповіщення в Резерв+, і потрібний документ з’являється в розділі «Направлення на ВЛК». Далі можна вирушити напряму до визначеного закладу охорони здоров’я для проходження медогляду.
2. Хто може подати запит на електронне направлення?
Сервісом уже можуть скористатись усі військовозобов’язані — як ті, хто сам бажає пройти огляд, так і ті, хто отримав паперову повістку для проходження ВЛК. Достатньо подати запит у Резерв+.
Плакати та шпаргалки для роботи відповідального за ведення військового обліку на підприємстві
0 (800) 219-977 • info@mediapro.com.ua
3. Що буде, якщо згенерувати електронне направлення і не прийти на ВЛК?
Якщо військовозобов’язаний сам бажає пройти ВЛК, але не з’явився, направлення в Резерв+ залишається актуальним протягом 15 днів від призначеної дати огляду. Після цього запит треба подати повторно — і в застосунок надійде направлення з тими ж або оновленими деталями.
Якщо ж військовозобов’язаний отримав повістку на проходження ВЛК, подав запит у Резерв+, отримав електронне направлення та не з’явився протягом 14 днів від призначеної дати огляду — це порушення правил обліку, за яке передбачена адміністративна відповідальність.
4. Що таке електронна постанова ВЛК?
Постанова ВЛК — це висновок, який військово-лікарська комісія формує після огляду.
Раніше постанови писали вручну та надсилали до ТЦК у паперовому вигляді. Це забирало час, а при пересиланні дані могли загубитись.
Міноборони спростило процес, розробивши електронний кабінет ВЛК у МІС ЗСУ. Новий функціонал дозволяє комісіям отримувати й передавати документи онлайн, прискорюючи їхню обробку та мінімізуючи ризик втрати даних.
Курс «Підвищення кваліфікації з військового обліку»
Формат: відеоуроки • Для довідок: 0 (800) 219-977
5. Які переваги електронних постанов для військовозобов’язаних?
Більше не потрібно самостійно передавати постанову ВЛК до ТЦК або чекати, поки комісія надішле паперові документи та їх зафіксують у системі. Електронні дані автоматично надходитимуть до реєстру Оберіг — і висновок ВЛК значно швидше відображатиметься в застосунку Резерв+.
6. Які переваги електронних постанов для військових?
Попередня історія проведених ВЛК як для військовозобов’язаних, так і для військових зберігатиметься в МІС ЗСУ, що забезпечить комплексне оцінювання стану людини під час огляду.
Завдяки електронним постановам військові невдовзі зможуть значно простіше оформлювати виплати, пільги й послуги, пов’язані зі станом здоров’я, безпосередньо в застосунку Армія+.
Крім того, Міноборони цифровізувало довідку про обставини травми. Командир тепер може формувати її в системі електронного документообігу (СЕДО), після чого документ автоматично надходитиме до електронного кабінету ВЛК. Військовослужбовцю більше не потрібно отримувати оригінал довідки у командира та носити паперовий документ — достатньо вирушити на огляд напряму до ВЛК.
Електронний кабінет ВЛК також відкриває можливості для подальшої автоматизації процесів, зокрема спрощення оформлення відпусток на лікування та звільнення за станом здоров’я.
Послуги з військового обліку • Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ
Для довідок: 0 (800) 219-977
7. Оформлення постанов у електронному вигляді обов’язкове для всіх ВЛК?
З 1 березня 2025 року електронні постанови формують ті ВЛК, які зареєструвалися в електронному кабінеті, пройшли навчання та встигли опанувати функціонал. Протягом місяця до системи мають долучитись усі комісії. А вже з 1 квітня електронний формат постанов стане обов’язковим для всіх ВЛК.
8. Чи може ВЛК вносити висновки в систему без реальних оглядів?
Ні, ВЛК обов’язково проводить огляд. Лікарі у складі ВЛК із закладів охорони здоров’я під час огляду ознайомлюються з медичними записами в Електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) та з іншими медичними документами, які надає людина, та вносять свої записи до ЕСОЗ.
Після огляду працівники ВЛК — голова комісії, всі члени, які брали участь у засіданні, та секретар — засвідчують електронну постанову кваліфікованими електронними підписами (КЕП). Усі рішення фіксуються в МІС ЗСУ, що спрощує їхній контроль і відстеження. Таким чином цифрова трансформація робить військово-лікарську експертизу прозорішою.
Експрес-курс «Облікові документи кадрової служби та порядок їх ведення»
0 (800) 219-977 • E-mail: info@mediapro.com.ua
9. Як оскаржити рішення, закріплене в електронній постанові ВЛК?
Процедура оскарження залишається актуальною. Якщо людина не згодна з висновком ВЛК, вона може подати скаргу до штатної ВЛК (центральної чи регіональної) або оскаржити постанову в судовому порядку. Таке право передбачене главою 3 розділу І наказу Міноборони №402.
10. Яким нормативним актом врегульовані електронні постанови ВЛК?
Зміни до наказу Міністерства оборони України від 14 серпня 2008 року № 402 «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» передбачають впровадження кабінету ВЛК, заміну паперових форм постанов ВЛК на електронні, спрощення паперової звітності.
Джерело: Міноборони