...
Реєструйся

Діють нові умови проведення аудиту на держпідприємствах


Дія норм поширюється на 183 підприємства

Сьогодні, 19 червня, набула чинності постанова Кабміну № 390, якою змінено умови проведення аудиту на деяких держпідприємствах. Зокрема, затверджено критерії залучення аудиторських фірм до проведення аудиту на підприємствах держсектора.

Дія постанови поширюється на акціонерні та унітарні держпідприємства, активи яких перевищують 250 млн. грн. (крім банків). За даними Мінекономрозвитку таких великих держпідприємств в Україні 183.

Аудиторські фірми будуть вибирати на основі тендеру за такими критеріями:

— для підприємств з активами більше 2 млрд. грн. або річною виручкою понад 1,5 млрд. грн. (84 об’єкти) встановлені найбільш жорсткі критерії відбору аудиторських фірм: реєстрація в Україні, відповідний досвід аудиту, не менше 100 аудиторів в штаті (у тому числі не менше 15 аудиторів з міжнародним сертифікатом АССА, IFAC, AICPA, ICAEW і не менше 5 аудиторів з українським сертифікатом), чинний договір страхування професійної відповідальності, а також річний обсяг виручки не менше 30 млн. грн., що є показником незалежності такої аудиторської фірми від одного замовника;

— для підприємств з активами понад 250 млн. грн. (99 об’єктів) встановлені аналогічні, але менш жорсткі критерії відбору аудиторів.

Дана постанова скасовує діючі обмеження на витрати держпідприємств на проведення аудиту (до цього держкомпанії могли витрачати на ці цілі не більше 1,5% чистого прибутку). Це дозволить проводити аудит навіть збиткових держпідприємств, яких в Україні досить багато.

Крім того, тепер держпідприємства зможуть проводити аудит без затримок, оскільки з прийняттям постанови анульовано заборону на витрати на аудит до затвердження фінплану підприємства.

За матеріалами ЛІГА:ЗАКОН