...
Реєструйся

Фактори, що відволікають офісних працівників від роботи


Майже 40% офісних працівників постійно відволікаються від роботи, а ще близько 40% визнає, що від трьох до п’яти разів на день приділяють час якимось зайвим дрібницям. А це понижує концентрацію уваги й зменшує продуктивність праці. Більше за те, щоб знову взятися до роботи, більшості співробітників потрібен час, адже відразу ж включитись у роботу може тільки один із п’яти співробітників.

Чи можна збільшити ефективність роботи співробітників, відмежувавши їх від впливу відволікаючих факторів? Самі офісні працівники вважають це можливим. Троє з п’яти опитаних запевнюють, що, безперечно, стали би краще працювати, якби зникло те, що їх відволікає від роботи. І тільки 14% визнали, що навіть усунення відволікаючих факторів не підвищило би їх продуктивність праці.

Одним із можливих варіантів усунення негативного впливу відволікаючих факторів 43% офісних працівників бачать виділення їм окремого кабінету. Результати попереднього опитування hh.ua підтвердили, що це ілюзія: ті, хто працюють в особистому кабінеті, відволікаються анітрохи не менше. 15% опитаних стверджують, що стали би менше відволікатись, якби їм видали навушники. А ось 12% вважають можливим рішенням проблеми заборону на користування Інтернетом. Тим не менше, знаходяться і ті, хто впевнені, що можна було би частково усунути відволікаючі фактори завдяки введенню наказу на рівні гендиректора про необхідність перед входом до офісу вимикати звук мобільного телефону (11%) або ж заміною безпосереднього керівника на більш поступливого (10%).

Багато офісних співробітників не задоволені роботою в офісах типу «Open-space» і вважають, що зменшити вплив відволікаючих факторів можна, але для цього необхідно змінити планування:

Open-space — зло. Треба розсадити проекти/відділи/команди по окремих невеликих, звукоізольованих кабінетах».

Для когось не лише відволікаючим, але й досить дратуючим фактором є балаканина колег. У такому випадку рішення цієї проблеми працівники бачать навіть у обмеженні спілкування між співробітниками:

Пояснити колегам, що для вирішення особистих питань можна вийти в коридор або на курилку».

Час від часу проходити повз координатору проекту або старшому менеджеру, тоді всі сфокусуються на роботі».

Знаходяться й оригінальні пропозиції:

Установити індикатор гучності розмови на робочому місці, світловий сигнал при перевищенні припустимого рівня гучності».

Багато хто бачить проблему не в тому, що в офісі можуть знайтись фактори, які відволікають співробітників від роботи, а в тому, що самі співробітники шукають привід відволіктись. А причиною цьому може слугувати недостатня мотивація до роботи.

Тим не менше, виникає питання: а чи потрібно позбуватися від усіх відволікаючих факторів? Адже відволікатись від роботи, як показують медичні дослідження, усе ж варто. Такої ж думки дотримується і чимало опитаних:

Відволікаючі фактори необхідні з певною для людини регулярністю як засіб для запобігання механічних помилок, недоліків шаблонного сприйняття і шаблонного мислення».

hh.ua