...
Реєструйся

Федерація Незалежних Профспілок України готується до опору новому Закону України «Про працю»


На своїй сторінці у Facebook Федерація розмістила звернення до міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тимофія Милованова.

Шановний Тимофію Сергійовичу! Короткі зауваження стосовно драфта проекту Закону України «Про працю». На жаль, ситуація із запропонованим Законом України «Про працю» відповідає відомій максимі: «у вашій праці багато нового і багато гарного, але, на жаль, те що гарне не нове, а те що нове—…». Системний аналіз свідчить про те, що цей проект генетично пов’язаний з упочившим проектом Трудового кодексу (проект закону № 1658 уряду Гройсмана див. Меморандум технічних зауважень МОП), та його варіантом, вже кілька місяців циркулюючим у ВР, та проектом закону № 2584. Відповідно ми маємо кілька зшитих «білими нитками» концептуально не близьких латок.

Почнемо з кінця — пункт 3 глави 10 Перехідних положень запропонованого законопроекту.

По-перше, п. 3.1 КЗпПУ, на нашу думку, не може бути анульовано цим законом, оскільки крім того, що його сфера дії більш широка ніж сфера запропонованого законопроекту, значну частину норм КЗпПУ прийнято та змінено на підставі міжнародних угод України. По-друге, пп. 3.2–3.4, ці закони не мають прямого відношення до нормування праці. По-третє п. 3.5. Відміна законодавства про профспілки повертає нас до заборони робітничих організацій типу закону Ла-Шапельє та Кодексу Наполеона. Відповідно здається логічним доповнити цей проект Закону статтями на основі «Законодавства про бродяжництво» Тюдорів та ввести статтю про реорганізацію центрів зайнятості в Робітні заклади часів молодого Ф. Енгельса, Діккенса, Пальмерстона. Особливе захоплення може викликати п. 14 адресований невідомо кому, але з аналогією (ст. 4 Проекту) ймовірно в КМУ в 6-ти місячний термін розробити новий Закон про діяльність профспілок в Україні!!!

Звертаємо Вашу увагу, що концептуально протилежний всій унормованій сфері соціально-економічних та, зокрема, трудових відносин цей проект фактично відміняє забуті (не вказані в главі 10) Закони України: «Про колективні договори і угоди», «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», «Про соціальний діалог в Україні», «Про порядок розв’язання колективних трудових спорів, конфліктів», а й суперечить цілому ряду норм (не зазначених в главі 10) Кримінального, Господарського, Цивільного Кодексів etc, etc, etc. В той же час пункт 12 передбачає внесення змін і до них. Коротше кажучи, варто звернути увагу не лише на Конституцію України а і на Конвенцію № 87 від 1948: «Про свободу асоціацій та захист права на організацію МОП», що набула чинності 4 липня 1950 року та зареєстровану відповідно статті 102 статуту ООН, та для прикладу, Конвенції № 98 та № 154. Тому системне порушення норм Конституції України, можна навіть не брати до уваги.

Резюме:

Спроба прийняття в переставленому форматі Закону України «Про працю», на нашу думку:

а) В середмісті України викличе протидію, порівняно з якою акції «Ні капітуляції» та аграріїв здадуться легким вітерцем порівняно зі штормом «Катрін».

б) За нашим прогнозом, на міжнародній арені реакції можуть бути порівняні з випадком повернення (гіпотетично!!!) смертної кари за злочини в сфері економічної діяльності.

в) Якщо повернутись до економіки: на нашу думку, варто припинити спроби за півроку перейти з правостороннього руху в Україні на лівосторонній — без зміни нормативної бази та переходом на машини з правостороннім керуванням, а розробити нормальний Закон «Про сферу торгівлі» (попередній датовано 1975 роком).

Рада ФНПУ 23. 12. 2019 року