...
Реєструйся

ФОПам готують нові правила роботи: зареєстровано проект


Депутати ініціюють реорганізацію спрощеної системи оподаткування. Відповідний законопроект від 22 листопада 2021 року № 6348 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо застосування спрощеної системи оподаткування» зареєстровано у Верховній Раді.

Проектом передбачається:

1. Виключення можливості перебування на I та II групі платників єдиного податку суб’єктів господарювання, що займаються виробництвом, високодоходними видами діяльності, здійснюють продаж товарів, що найчастіше ввозяться на територію України в незаконний спосіб.

I група – ФОП, які не використовують працю найманих осіб, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 167 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, і які здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках або провадять господарську діяльність з надання таких побутових послуг населенню:

  • виготовлення одягу, взуття, галантереї, побутових текстильних та шкіряних виробів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту одягу, взуття, галантереї, побутових текстильних та шкіряних виробів;
  • ремонт побутових виробів і предметів особистого вжитку;
  • послуги манікюру, педикюру, перукарські послуги;
  • послуги, пов’язані з очищенням та прибиранням приміщень за індивідуальним замовленням;
  • послуги з індивідуального навчання (репетиторські послуги);
  • послуги з індивідуального виховання дітей;
  • послуги з утримання тварин у т.ч. дресирування та догляд;
  • послуги у сфері фотографії
  • послуги соціальної допомоги без забезпечення проживання.

II група – ФОП, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, та/або роздрібний продаж товарів, та/або здійснюють діяльність у галузі народних художніх промислів (крім серійного виготовлення виробів народних художніх промислів) за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

  • не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
  • обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Не можуть належати до I та II групи платників єдиного податку фізичні особи-підприємці, які здійснюють:

1) оптову торгівлю або посередництво в оптовій торгівлі;

2) продаж одягу із натурального хутра;

3) продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (в тому числі медичного призначення) вартістю понад 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

4) виробництво, постачання, продаж ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

5) продаж підакцизної продукції;

6) продаж лікарських засобів;

7) надання послуг з надання доступу до мережі Інтернет;

8) продаж вживаних товарів;

9) розповсюдження лотерей;

10) надання посередницьких послуг з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна;

11) будівництво (в тому числі нове будівництво, ремонтні роботи, розширення та реконструкцію, зведення будівель зі збірних конструкцій на місці ведення робіт, а також будівництво тимчасових об’єктів) ;

12) надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

2. Збільшення порогу доходу платників єдиного податку III групи, що мають понад 10 найманих працівників, до 3000 мінімальних заробітних плат.

3. Надання можливості органам місцевого самоврядування самостійно встановлювати ставки для III групи платників єдиного податку (від 1,5 % до 3 % у разі сплати ПДВ та від 2,5 % до 5 % – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку).

Встановлення для платників єдиного податку третьої групи, які мають понад 10 найманих працівників або після прийняття закону створять понад п’ять нових робочих місць, можливості застосовувати мінімальну ставку податку до 1 січня 2027 року.

Фіксовані ставки єдиного податку для I групи платників єдиного податку встановлюватимуться у розмірі не більше 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати (наразі 10 відсотків).

У разі здійснення платниками єдиного податку I – III груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів діяльності.

4. Відновлення системи обліку доходів (доходів і витрат) для фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку, через ведення обліку їх доходів (доходів і витрат) за типовою формою шляхом щоденного відображення отриманих доходів (доходів і витрат) як в паперовому, так і в електронному вигляді, в тому числі через електронний кабінет таких платників.

Для фізичних осіб – підприємців, що будуть вести облік доходів (доходів і витрат) через електронний кабінет, запроваджується новий електронний сервіс – автоматичне заповнення інформації про доходи, отримані із застосуванням РРО, а також автоматичне заповнення і перевірка в електронному кабінеті податкової декларації та після її підписання платником податку подання через електронний кабінет до контролюючого органу.

5. Встановлення обов’язковості застосування РРО виключно юридичними особами та платниками єдиного податку III групи.

6. Встановлення виключного переліку питань які можуть бути перевірені під час проведення фактичної перевірки з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями.

Встановлення заборони вимагати у фізичної особи-підприємця або його працівників будь-які документи, що стосуються походження товару, під час проведення фактичної перевірки.

Надання можливості податковим органам призначити позапланову документальну перевірку фізичної особи-підприємця у разі повторного порушення порядку здійснення розрахункових операцій.

7. Встановлення вимог щодо ведення загального обліку товарних запасів (без обліку товарних запасів в розрізі об’єктів торгівлі) фізичними особами – підприємцями (крім випадків здійснення діяльності, щодо якої законом або ліцензійними умовами встановлена вимога ведення такого обліку на кожному об’єкті).

8. Надання сільськім та селищним радам приймати рішення про можливість торгівлі лікарськими засобами на території громади без застосування РРО із застосуванням розрахункових книжок.

9. Обмеження комісійної винагороди банку за надання послуг по прийманню платіжних засобів в оплату товарів (послуг). Платіжний термінал надається еквайром суб’єкту господарювання – фізичній особі-підприємцю у користування безкоштовно, про що зазначається у договорі. Комісійна винагорода, яку такий суб’єкт господарювання сплачує еквайру за розрахункове обслуговування не може перевищувати 0,5 відсотка від суми транзакції.

Джерело: https://biz.ligazakon.net

Матеріали до теми


Зміни у фінансуванні здобуття вищої освіти: ВРУ ухвалила законопроєкт у першому читанні
Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування здобуття вищої ...
Особливості оподаткування військовим збором разової нецільової матеріальної допомоги від роботодавця
Згідно з підпунктом 1.2 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), об’єктом оподаткування ...
Мобілізований працівник: алгоритм дій для кадровика (добірка від «КАДРОВИК.UA»)
Перед кадровиками і бухгалтерами постає завдання правильно оформити всі належні документи на мобілізованого працівника та здійснити гарантовані нарахування. Редакція журналу «КАДРОВИК.UA» випустила ...