ФУНКЦІЇ КЕРІВНИКА МЕДЗАКЛАДУ ПРОПОНУЮТЬ РОЗДІЛИТИ НА УПРАВЛІНСЬКІ ТА МЕДИЧНІ

Дата публікації: 06.09.2018

МОЗ виніс на громадське обговорення проект наказу «Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров'я».

Згідно з проектом керівник закладу охорони здоров'я - директор чи генеральний директор - виконуватиме виключно управлінські функції та займатиметься адміністративною роботою, а усі медичні функції керівника виконуватиме медичний директор.

Наразі всі функції - і адміністративні, і медичні - в українських медзакладах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконує два фахівця - генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор курує всі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах - членах ЄС. Із січня 2019 року такий механізм буде і в Україні.

Підготовлений проект змін до довідника медичних професій:

  • - вводить нову посаду медичного директора;
  • - чітко розмежовує функції директора та медичного директора;
  • - вводить критерії для керівників закладів охорони здоров'я національного, обласного та районного рівня;
  • - визначає освітні вимоги до директора, робота якого не пов'язана з організацією лікувального процесу.

Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:

  • - стратегічним плануванням;
  • - формуванням бюджету;
  • - координацією роботи закладу;
  • - аналізом економічної ефективності;
  • - організацією роботи та ефективної взаємодії всіх структурних підрозділів;
  • - забезпеченням залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.

До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсних засадах може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.

З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.

З 2019 року посада медичного директора вводиться в довідник медичних професій.

Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:

  • - розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
  • - організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;
  • - координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров'я;
  • - організацією безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
  • - впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
  • - організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;
  • - оцінкою якості надання медичної допомоги тощо.

Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ набере чинності (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю: керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами - до терміну, визначеного у договорі.

Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров'я.

Джерело: ligazakon.net

Видання для кадровиків Журнали реєстрації