Міністерство фінансів України наказом від 14 березня 2025 року № 151 (далі — Наказ № 151) внесло зміни до чинного Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства (затвердженого наказом Мінфіну від 20.08.2015 № 727).
Серед основних нововведень:
- Усунення правових неузгодженостей між нормами Порядку та Податковим кодексом України.
- Запровадження можливості розгляду заперечень у форматі відеоконференції, що відповідає сучасним умовам комунікації.
Навчання для кадровиків — семінари, курси, тренінги, вебінари
Індивідуальні курси кадровиків з нуля: 0 (800) 21 99 77
Що змінилося?
В оновленому пункті 5 розділу V чітко визначено, що:
- Податкові органи можуть проводити розгляд матеріалів перевірки у дистанційному режимі.
- Платник податків або його представник мають право приєднатися до відеоконференції, надавши відповідні пояснення (усні чи письмові).
- Повідомлення про розгляд обов’язково міститиме дату, час, тривалість виступу та посилання на відеозустріч.
- Для участі у відеоконференції необхідна ідентифікація – платник має зазначити свої податкові дані, ім’я та паспортні реквізити.
❗ Якщо особу не ідентифіковано, або вона не підключилася у визначений час — розгляд відбувається без її участі.
Експрес-курс «Облікові документи кадрової служби та порядок їх ведення»
0 (800) 21 99 77 • E-mail: info@mediapro.com.ua
Весь процес фіксується технічними засобами відеозапису. У протокол додається посилання на запис або відповідний носій.
Також Порядок передбачає можливість перенесення дати розгляду, якщо в момент зустрічі буде зафіксована повітряна тривога або інша надзвичайна ситуація в регіоні перебування платника або податкової комісії.
Наказ № 151 набирає чинності з моменту його офіційного опублікування.
Джерело: Мінфін