Мінекономіки у листі від 31 грудня 2021 року № 4712-06/61731-07 надало роз’яснення щодо відсторонення від роботи працівника, який захворів у день відсторонення.
Наказом МОЗ від 4 жовтня 2021 року № 2153 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням» (далі — Наказ № 2153), який набрав чинності 8 листопада 2021, затверджено Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням.
У разі встановлення відносно працівників, включених до Наказу № 2153, фактів, що свідчать про їх відмову або ухилення від обов’язкового проведення профілактичного щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та відсутності у них абсолютних протипоказань до проведення профілактичних щеплень, підтверджених належно оформленим документом, з дня набрання чинності наказом роботодавцю доцільно невідкладно здійснити заходи, спрямовані на відсторонення таких працівників від роботи. Відсторонення від роботи працівників слід оформити відповідним наказом (розпорядженням) роботодавця, з яким ознайомити працівників під підпис не пізніше дня, що передує дню початку відсторонення від роботи.
Якщо період тимчасової непрацездатності працівника розпочався до дати набрання чинності Наказом № 2153, на думку Мінекономіки, не вбачається підстав для відсторонення такого працівника від роботи. Водночас у разі відмови або ухилення працівника від проведення обов’язкових профілактичних щеплень проти COVID-19 він має бути відсторонений від роботи датою, яка є першим робочим днем, наступним за днем закінчення тимчасової непрацездатності.
У випадку, якщо період тимчасової непрацездатності працівника, який підлягає обов’язковому профілактичному щепленню проти гострої респіраторної хвороби COVID-19 і відмовляється або ухиляється від нього, розпочався у день початку відсторонення від роботи, такий працівник має бути відсторонений від роботи за умови ознайомлення з відповідним наказом (розпорядженням).
Листи міністерств не є нормативно-правовими актами, вони мають інформаційний характер і не встановлюють правових норм.
Джерело: ЛІГА:ЗАКОН