...
Реєструйся

Нова Інструкція з оформлення матеріалів про адмінправопорушення посадовими особами Мінфіну України


Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП) та статті 24 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14 жовтня 2014 року № 1702-VII та з метою дотримання уповноваженими посадовими особами Міністерства фінансів України законодавства при оформленні ними матеріалів про адміністративні правопорушення затверджено Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення посадовими особами Міністерства фінансів України, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 18 січня 2018 року № 14 (далі — Інструкція № 14).

Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 1669, частиною шостою статті 16611 та статтею 18834 КУпАП, складають уповноважені на те Мінфіном посадові особи (далі — уповноважені посадові особи), якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

Уповноважені посадові особи складають протоколи про адміністративні правопорушення за допущення таких порушень вимог законодавства:

  • порушення вимог щодо ідентифікації, верифікації клієнта (представника клієнта), вивчення клієнта, уточнення інформації про клієнта;
  • неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання до Держфінмоніторингу недостовірної інформації у випадках, передбачених законодавством;
  • порушення вимог щодо зберігання офіційних документів, інших документів (у т. ч. створених суб’єктом первинного фінансового моніторингу електронних документів), їх копій стосовно ідентифікації осіб — клієнтів, представників клієнтів, осіб, яким суб’єктом первинного фінансового моніторингу було відмовлено у проведенні фінансових операцій, вивчення клієнта, уточнення інформації про клієнта, а також вимог щодо зберігання усіх документів, що стосуються ділових відносин (проведення фінансової операції) з клієнтом (включаючи результати будь-якого аналізу під час здійснення заходів щодо верифікації клієнта/поглибленої перевірки клієнта), та даних про фінансові операції;
  • порушення порядку зупинення фінансових (фінансової) операцій (операції);
  • невиконання законних вимог посадових осіб Мінфіну стосовно усунення порушень законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення або створення перешкод для виконання покладених на них обов’язків;
  • розголошення у будь-який спосіб інформації, що відповідно до закону є об’єктом обміну між суб’єктом первинного фінансового моніторингу та Держфінмоніторингом, або факту її подання (одержання) особою, якій ця інформація стала відома у зв’язку з її професійною або службовою діяльністю;
  • неподання, несвоєчасне подання або подання недостовірної інформації, пов’язаної з аналізом фінансових операцій, що стали об’єктом фінансового моніторингу, довідок та копій документів (у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом) на запит Держфінмоніторингу;
  • неподання юридичною особою державному реєстратору передбаченої Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи

Протоколи про адміністративні правопорушення складаються стосовно:

  • посадових осіб суб’єктів первинного фінансового моніторингу, громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — за порушення, визначені абзацами другим — шостим пункту 3 розділу 4 Інструкції;
  • осіб — за порушення, визначене абзацом сьомим пункту 3 цього розділу 4 Інструкції;
  • посадових осіб підприємств, установ, організацій, громадян — суб’єктів підприємницької діяльності, які не є суб’єктами первинного фінансового моніторингу, — за порушення, визначені абзацом восьмим пункту 3 розділу4 Інструкції;
  • керівника юридичної особи або особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), — за порушення, визначене абзацом дев’ятим пункту 3 розділу 4 Інструкції.

До посадових осіб суб’єктів первинного фінансового моніторингу, на яких накладаються штрафи, належать:

1) керівник суб’єкта первинного фінансового моніторингу;

2) голова, його заступники та члени ради суб’єкта первинного фінансового моніторингу;

3) голова, його заступники та члени правління (ради директорів) суб’єкта первинного фінансового моніторингу;

4) головний бухгалтер суб’єкта первинного фінансового моніторингу, його заступники;

5) керівник відокремленого підрозділу;

6) посадові особи суб’єкта первинного фінансового моніторингу, відповідальні за здійснення сукупності чи окремих заходів з фінансового моніторингу.

В Інструкції роз’яснено як оформлювати  матеріали про адміністративні правопорушення, як вести діловодство у справах про адміністративні правопорушенн, який порядок оформлення справи про адміністративне правопорушення.

Також в Інструкції наводиться зразок Протоколу про адміністративне правопорушення.

Джерело: ligazakon.ua

Видання для кадровиків Журнали реєстрації

Матеріали до теми


Чи повинен роботодавець вести військовий облік жінок на підприємстві
У сьогоднішніх реаліях, що зумовлені тривалою боротьбою України проти збройної агресії рф, питання ведення військового обліку жінок на підприємствах набуло ...
Авторизація та підписання електронних документів за допомогою Дія.Підпис
Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації ...