...
Реєструйся

Огляд кадрових новин за тиждень 06.02 — 10.02.2017 (від редакції журналу «Довідник кадровика»)


Служба в органах місцевого самоврядування по-новому

Верховна Рада України прийняла законопрект «Про службу в органах місцевого самоврядування» № 2489. За це рішення проголосували 253 народні депутати.

Проектом  передбачається створення правових передумов для: підвищення престижності служби в органах місцевого самоврядування; врегулювання статусу службовця органу місцевого самоврядування; рівного доступу до служби в органах місцевого самоврядування виключно на основі заслуг; прозорого прийняття на службу до органів місцевого самоврядування; стимулювання кар’єрного зростання; деполітизації; нової моделі оплати праці, що мінімізує суб`єктивізм керівника; впровадження ефективного механізму запобігання корупції; підвищення рівня соціального та матеріального захисту службовців.

До того ж ухвалений документ передбачає: новий поділ посад в органах місцевого самоврядування на категорії; вимоги до політичної неупередженості службовців; вимоги до рівня професійної компетентності особи, яка претендує на зайняття посади в органах місцевого самоврядування; порядок проведення конкурсу; новели щодо оплати праці, преміювання та заохочення.

Буде запроваджено інтегровану систему управління державною службою

У Національному агентстві з питань державної служби розпочалася робота щодо створення та запровадження інтегрованої системи управління людськими ресурсами в Україні.

Зокрема, у Плані заходів із реалізації Стратегії реформування державного управління України на 2016–2020 роки передбачено створення зазначеної системи, завдяки якій можна буде здійснити ефективний моніторинг державної служби, а також посилити якість управління людськими ресурсами та покращити контроль витрат на персонал.

Зокрема, до інтегрованої системи мають входити три модулі: модуль посад державної служби і державних службовців, який встановлює порядок організації та механізми  функціонування інформаційного ресурсу, передбаченого для управління людськими в державних органах всіх рівнів; модуль підрахунку та виплати заробітної плати для державних службовців та працівників в державних органах всіх рівнів; модуль аналітики. Наразі триває обговорення з наповнення першого модуля системи.

Мінсоцполітики спростувало повідомлення про масові звільнення працівників через підвищення МЗП

На початку лютого в ефірі одного з українських телеканалів Міністр соціальної політики України Андрій Рева спростував інформацію про можливі негативні наслідки від підвищення мінімальної заробітної плати. Міністр наголосив, що подібні прогнози не мають під собою жодних підстав та є некомпетентними і непрофесійними. «Коли проводяться розрахунки у сфері зайнятості, то Міністерство фінансів та Міністерство економічного розвитку нічого не роблять без Міністерства соціальної політики, яке, своєю чергою, співпрацює з провідними науковцями», — заявив Андрій Рева.

Урядовець наголосив, що Міністерство соціальної політики провело усі необхідні дослідження та розрахунки, які дозволяють стверджувати, що жодних негативних наслідків для економіки від підвищення мінімальної зарплати не відбудеться. За його словами, коли планується зростання економіки на 3 %, то про жодне скорочення робочих місць не йдеться. «Якщо доходи держбюджету у січні 2017 року зросли на 40 % до січня минулого року, а Пенсійний фонд отримав на 1,2 млрд грн більше, це аж ніяк не могло відбутися через скорочення працівників», — заявив міністр.

В уряді пітвердили доцільність рішення щодо підвищення МЗП удвічі

Завдяки підвищенню мінімальної зарплати (МЗП) зросла і середня заробітна плата, яка тепер сягає 3200 грн на вакансію, що вдвічі більше порівняно з минулим роком. Про це заявив на робочій нараді Кабміну міністр соціальної політики України Андрій Рева. 

Урядовець також навів статистичні дані за перший місяць 2017 року, які свідчать про позитивний вплив рішення про підвищення мінімальної заробітної плати на ринок праці.

Так, за словами міністра, порівняно із січнем минулого року на 35 % збільшилася кількість роботодавців, які здійснюють пошук працівників; на 48 % зросла кількість вакансій; на 32 % зросла кількість людей забезпечених роботою; на 16 % зменшилася кількість безробітних; кількість претендентів на одну вакансію зменшилося з 16 до 9; зменшення кількості попереджених про звільнення працівників на 26 % менша, ніж у січні минулого року.

Як обчислюється індексація доходів працівникам іноземних представництв, які отримують зарплату в іноземній валюті?

України на запит дирекції «Інпредкадри» Державного підприємства «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв» надав роз’яснення щодо індексації грошових доходів співробітників іноземних представництв та проектів, які є нерезидентами, з окладами в іноземній валюті згідно з трудовими договорами (контрактами).

Зокрема зазначається, що обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення. Сума індексації у місяці підвищення окладів не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу.

Якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу, сума індексації у цьому місяці визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу. У разі коли відбувається підвищення окладу у місяці підвищення, враховуються всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру.

У разі зростання заробітної плати за рахунок інших її складових без підвищення окладів сума індексації не зменшується на розмір підвищення заробітної плати.

Порядок проведення індексації грошових доходів населення, затверджений постановою Кабміну від 17.07.2003 № 1078, не передбачає положень щодо зменшення суми індексації на суму підвищення заробітної плати у зв’язку з коливанням курсу валют Національним банком України відносно національної валюти України.

Отже, умови проведення індексації працівників іноземних представництв та проектів мають передбачатися у трудових договорах (контрактах).

Щодо  ратифікації та імплементації конвенцій МОП

Міністерство соціальної політики України активно працює над ратифікацією та імплементацією конвенцій Міжнародної організації праці (МОП). Про це Державний секретар Віктор Іванкевич заявив під час робочої зустрічі з місією МОП.

На зустрічі сторони обговорили імплементацію положень Конвенцій МОП «Про мінімальні норми соціального забезпечення» № 102, «Про безпеку й гігієну праці та виробниче середовище» № 155, «Про запобігання великим промисловим аваріям» № 174 та «Про безпеку та гігієну праці в шахтах» № 176. Особливу увагу було приділено роботі над спільним проектом МОП та Канади щодо покращення безпеки та гігієни праці у гірничодобувній галузі України.

Окрім того, Державний секретар детально ознайомив гостей із планом заходів на цей рік. «Для нас є дуже важливою наша співпраця з Міжнародною організацією праці та підтримка, яку ми отримуємо у нашій роботі», — заявив Віктор Іванкевич і додав, що на часі системна робота з приведення нормативно-правової бази у відповідність ратифікованим конвенціям, завдяки яким Україна виконає взяті на себе зобов’язання.

Також було досягнуто домовленості про надання інформаційних матеріалів щодо поточної та майбутньої роботи із цих питань уповноваженим експертам Міжнародної організації праці для підготовки фахових коментарів та пропозицій, а також планування майбутньої співпраці в рамках спільних проектів.

Затверджено Положення про державну службу зайнятості

Державна служба зайнятості є централізованою системою державних установ, діяльність якої спрямовується та координується Міністерством соціальної політики України, йдеться у Положенні про державну службу зайнятості, затвердженому наказом Мінсоцполітики України від 15 грудня 2016 року № 1543 (Положення № 1543), що набуло чинності 27 січня 2017 року.

Отже, згідно з Положенням № 1543 державна служба складається з Державної служби зайнятості (Центрального апарату), Центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості (регіональні центри зайнятості), міських, районних і міськрайонних центрів зайнятості (базові центри зайнятості), Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України, професійно-технічних навчальних закладів державної служби зайнятості, інших навчальних закладів державної служби зайнятості (навчальні заклади Служби), а також підприємств, установ, організацій, утворених Службою (підпорядковані Службі юридичні особи).

Регіональні та базові центри зайнятості можуть створювати поза їх місцезнаходженням відокремлені підрозділи (філії), які виконуватимуть функції, визначені для них відповідним регіональним чи базовим центром зайнятості.

Зазначимо, старе Положення про державну службу зайнятості, затверджене профільним наказом від 20 січня 2015 року № 41, втратило чинність.