...
Реєструйся

Правильність заповнення листка непрацездатності має перевіряти комісія із соціального страхування


Повноваження комісій (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації регулюються Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV і Положенням про комісію (уповноваженого) із  страхування  у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19 липня 2018 року № 13 (далі — Положення).

Комісія (уповноважений) із соціального страхування — це фактично посередник між працюючою особою та Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. На жаль, не всі роботодавці розуміють, що від її роботи багато залежить. 

Нагадуємо, що комісія (уповноважений) із соцстраху повинна:

  • здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення;
  • приймати рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково);
  • розглядати обґрунтованість  та правильність видачі листків непрацездатності й інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг;
  • проводити на підприємстві роз’яснювальну роботу та надавати працівникам консультації з питань надання матеріального забезпечення та соціальних послуг за рахунок коштів Фонду соцстраху.

Крім того, представники комісії (уповноважений) зобов’язані забезпечувати доступність інформації з питань надання матеріального забезпечення та соціальних послуг за рахунок коштів Фонду, у т. ч. інформувати про можливість медичної реабілітації в санаторно-курортних закладах після перенесених захворювань і травм.

Комісія із соціального страхування підприємства має право звертатися за потреби до робочих органів відділень Фонду соцстраху щодо перевірки обґрунтованості видачі та подовження листків непрацездатності застрахованим особам. 

Звертаємось до голів комісій (уповноважених) із соціального страхування щодо активізації своєї роботи відповідно до Положення. А саме необхідно:

  • вести облік осіб, які часто та довго хворіють, а також осіб, які отримали листки непрацездатності у зв’язку із невиробничими травмами;
  • перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
  • щоквартально проводити аналіз використання коштів Фонду на підприємстві;
  • вносити пропозиції з питань зниження рівня захворюваності роботодавцю та представнику застрахованих осіб, та ін.

Підсумовуючи вищевикладене наголошуємо, що для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності єдиною та необхідною умовою, що підтверджує юридичний факт наявності права на її отримання, є належним чином оформлений листок непрацездатності, правильність заповнення якого повинна перевірити комісія із соціального страхування.