...
Реєструйся

Про особливості оплати праці працiвникiв, якi беруть участь у забезпеченнi проведення антитерористичної операції


Мiнiстерством соцiальної полiтики України, листом від 17.08.2015 N 12443/0/14-15/13 надано роз’яснення щодо застосування норм постанови Кабiнету Мiнiстрiв України від 22.08.2015 №522 «Про особливостi оплати працi працiвникiв, якi беруть участь у забезпеченнi проведення антитерористичної операції».

Вiдповiдно до абзацу першого постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015 №522 «Про особливостi оплати працi працiвникiв, якi беруть участь у забезпеченнi проведення антитерористичної операції» (далi — Постанова №522) працiвникам установ, закладiв та органiзацiй, що фiнансуються з бюджету, якi беруть участь у забезпеченнi проведення антитерористичної операцiї (далi — АТО) безпосередньо в районах її проведення, заробiтна плата за фактичний час перебування в таких районах пiдвищується на 50 вiдсоткiв (за наявностi пiдтвердних документiв).
На вiйськовослужбовцiв ця постанова не поширюється.

Працiвники (невiйськовослужбовцi), якi (на пiдставi вiдповiдних рiшень (клопотань) Антитерористичного центру при Службi безпеки України) прибувають до районiв проведення АТО для виконання своїх функцiй iз забезпечення її проведення, вважаються такими, що знаходяться у службовому вiдрядженнi вiдповiдно до Iнструкцiї про службовi вiдрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 13.03.98 р. N 59, зареєстрованими в Мiнiстерствi юстицiї України 31.03.1998 за № 218/2658 (далi – Iнструкцiя про службовi вiдрядження).

Службовим вiдрядженням вважається поїздка працiвника за розпорядженням керiвника органу державної влади, пiдприємства, установи та органiзацiї, що повнiстю або частково утримується (фiнансується) за рахунок бюджетних коштiв, на певний строк до iншого населеного пункту для виконання службового доручення поза мiсцем його постiйної роботи (за наявностi документiв, що пiдтверджують зв’язок службового вiдрядження з основною дiяльнiстю пiдприємства).
Порядок оформлення вiдрядження, вiдшкодування витрат, пов’язаних з вiдрядженням (за наявностi необхiдних пiдтвердних документiв) тощо визначений нормами роздiлу II Iнструкцiї про службовi вiдрядження.

Так, направлення працiвника пiдприємства (установи, органiзацiї) у вiдрядження здiйснюється керiвником цього пiдприємства або його заступником i оформляється наказом (розпорядженням) iз зазначенням: пункту призначення, найменування пiдприємства, куди вiдряджений працiвник, строку й мети вiдрядження.

За вiдрядженим працiвником зберiгається мiсце роботи (посада) протягом усього часу вiдрядження, в тому числi й часу перебування в дорозi.
Вiдповiдно до норм статтi 121 Кодексу законiв про працю України працiвникам, якi направленi у службове вiдрядження, оплата працi за виконану роботу здiйснюється вiдповiдно до умов, визначених трудовим або колективним договором, i розмiр такої оплати працi не може бути нижчим середнього заробiтку.

Слiд зазначити, що Кабiнет Мiнiстрiв України (Постанова №522) рекомендував керiвникам суб’єктiв господарювання (небюджетної сфери) передбачати в колективних договорах норму щодо виплати їх працiвникам пiдвищеного розмiру заробiтної плати за участь у забезпеченнi проведення антитерористичної операцiї безпосередньо в районах її проведення.

Нарахування працiвнику пiдвищеної заробiтної плати здiйснюється пiсля його повернення з вiдрядження iз зони АТО з пiдтвердними документами про фактичний час перебування в цiй зонi.
Пiдтвердженням про фактичний час перебування працiвника в районi проведення АТО, на нашу думку, має бути вiдмiтка в посвiдченнi про вiдрядження про прибуття (вибуття) працiвника в пункт (iз пункту) призначення, пiдписана (завiрена) вiдповiдальною особою. Водночас вважаємо, що це може бути i iнший пiдтвердний документ (список, довiдка), форма якої затверджується вiдповiдним уповноваженим органом.

Ким і у якому разі повинні перевірятися димові та вентиляційні канали?

Згідно з вимогами «Правил безпеки систем газопостачання», власник (балансоутримувач або орендар (наймач) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами.

Перевірка і прочищення димових та вентиляційних каналів повинні виконуватися спеціалізованою організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

При газифікації житлових і громадських будинків, в яких встановлено прилади з відведенням продуктів згоряння в димоходи, власнику необхідно забезпечити первинну перевірку та прочищення димових та вентиляційних каналів.

Димові та вентиляційні канали багатоповерхових будинків та будинків приватного сектору, які експлуатуються не перший рік підлягають періодичної перевірці та прочищенню:
– димоходи опалювальних печей, ємкісних газових водонагрівачів і опалювальних котлів, які працюють сезонно – не рідше ніж один раз на рік;
– димоходи від газових проточних і ємкісних газових водонагрівачів для гарячого водопостачання – не рідше ніж один раз на 6 місяців.

У випадку виявлення несправних та непридатних до подальшої експлуатації димових та вентиляційних каналів, особа яка їх перевіяла повинна попередити власника про заборону користування газовим обладнанням та негайно надати газорозподільному підприємству акт перевірки технічного стану димових та вентиляційних каналів для подальшого відключення газових приладів від системи газопостачання.

Ганна Масловаська, начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці в області

Галина Спіріна, заступник начальника відділу нагляду на виробництві і на об’єктах підвищеної небезпеки Управління

Джерело: kirtu.gov.ua