...
Реєструйся

Про відповідальність за порушення законодавства про працю, нововведення під час здійснення державного нагляду говорили під час обласного семінару-практикуму


Представники Управління Держпраці у Хмельницькій області взяли участь у семінарі-практикумі «Досвідчений бухгалтер – запорука безпеки діяльності бюджетної установи». Захід організований Управлінням Держпраці, Громадською організацією «Всеукраїнський бухгалтерський Клуб», Хмельницьким представництвом ТОВ «Баланс-Клуб.

Участь у семінарі взяли близько 300 головних бухгалтерів бюджетних установ Хмельниччини. 

Головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Людмила Огойко детально роз’яснила присутнім види відповідальності і порядок притягнення посадових осіб суб’єктів господарювання до відповідальності за порушення законодавства з питань праці.

Посадовець ознайомила присутніх із фінансовими санкціями, які можуть бути застосовані за порушення трудового законодавства. Так, до роботодавця можуть бути застосовані такі санкції: 100 мінімальних зарплат (320 000 грн), – не допуск державного інспектора праці до перевірки, коли вона здійснюється з метою виявлення працівників з неоформленими трудовими договорами, виплати заробітної плати без нарахування і сплати єдиного внеску;

30 мінімальних зарплат (96 000 грн.), – за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення: фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору; оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи за повний робочий час, встановлений на підприємстві; виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків; порушення встановлених термінів виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш ніж за один місяць; виплати не в повному обсязі;

10 мінімальних зарплат (32 000 грн.) – за кожного працівника при недотриманні мінімальних державних гарантій в оплаті праці;

3 мінімальні зарплати (9 600) – немає прив’язки до кожного працівника, отже, цей штраф у цілому по підприємству: за порушення встановлених термінів виплати зарплати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш ніж за один місяць, виплату не в повному обсязі; за не допуск інспекторів до перевірки, крім випадку, коли темою перевірки є не оформлення трудових договорів з працівниками та виплата зарплати у конверті;

1 мінімальна зарплата (3 200) – за порушення інших вимог трудового законодавства, крім зазначених вище. До цього виду штрафу відноситься і штраф за неподання або несвоєчасне подання повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Людмилою Огойко звернуто увагу учасників семінару на Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», які на сьогодні уже набули чинності.

Зокрема, відповідно до затвердженого Порядку контролю, право на здійснення інспекційних відвідувань з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин мають інспектори праці Державної служби України з питань праці та її територіальних органів і виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад.

У пункті 5 Порядку контролю визначено перелік підстав для здійснення інспекційних відвідувань. Такими підставами, зокрема, є звернення працівника щодо порушення законодавства про працю, звернення фізичної особи про порушення стосовно неї правил оформлення трудових відносин, рішення суду, повідомлення органів державного нагляду (контролю), правоохоронних органів, інформації органів Держстату, ДФС, ПФУ, профспілкових організацій, а також за рішенням керівника органу контролю щодо виявлення неоформлених трудових відносин.

Порядок контролю передбачає, що у разі виконання у встановлені строки припису про усунення порушень заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються, крім випадків, якщо йдеться про факти використання праці неоформлених працівників, несвоєчасної виплати заробітної плати або виплати її в неповному обсязі, недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці. У таких випадках заходи щодо притягнення до відповідальності застосовуються одразу після закінчення перевірки і одночасно із внесенням припису.

За письмовою заявою роботодавця інспектори можуть проводити аналіз стану дотримання законодавства про працю. За результатами такого аналізу роботодавець до відповідальності не притягується.

Порядком нагляду передбачена процедура виявлення порушень та недоліків під час здійснення повноважень з контролю за додержанням законодавства про працю виконавчими органами міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та центральними органами виконавчої влади.

Після завершення свого виступу, Людмила Огойко надала вичерпні відповіді на усі поставленні учасниками заходу питання, які стосувалися трудового законодавства.

Джерело: km.dsp.gov.ua

Видання для кадровиків