...
Реєструйся

Протягом місяця змінять Звіт з ЄСВ заради електронних трудових книжок


Уряд визначив порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі (постанова КМУ «Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі» від 27 листопада 2019 року № 1084, далі — Порядок № 1084). Тож дані, які містить реєстр застрахованих осіб, прийматимуть для підтвердження трудового стажу під час укладання трудового договору, призначення пенсій та для інших цілей, передбачених законодавством.

Мінфін в місячний строк перегляне форму звіту з ЄСВ задля появи в ньому граф для обліку відомостей про посади, кваліфікацію та умови праці застрахованих осіб. Порядок № 1084 передбачає, що відомості про трудову діяльність працівника подають ПФУ через вебпортал електронних послуг у вигляді сканованих копій документів з обов’язковим накладенням страхувальником або працівником кваліфікованого електронного підпису. Зазначені відомості можуть бути подані також в оцифрованому вигляді. Вимоги до формату інформації встановить ПФУ.

Повідомлять застрахованій особі про виявлені випадки відсутності в трудовій книжці необхідних записів або неправильних чи неточних записів про періоди роботи, або інші розбіжності (зокрема за періоди страхового стажу після 1 липня 2000 р. за даними реєстру застрахованих осіб) через її електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Проте задля повного втілення в життя обліку трудової діяльності в електронній формі необхідно прийняти законопроект № 2686, який 27 грудня 2019 року уряд подав до Ради. Він має скасувати паперові трудові книжки працівників.

У результаті під час прийняття на роботу не вимагатимуть трудову книжку. Натомість можна подавати інформацію (резюме) про отримання спеціальних знань, досвід роботи за професією (посадою), наявність і застосування професійних навичок, виконувані роботи (надані послуги) у довільній формі, а також характеристики, рекомендації та інші документи, що характеризують попередню роботу.

Не відстає від цього процесу й ПФУ, який створив новий сервіс на вебпорталі електронних послуг, який дозволяє переглядати відомості про трудову діяльність. Як уже повідомляли, електронна трудова книжка уже стала реальністю на порталі ПФУ. Йдеться про функцію «Електронна трудова книжка», де вказуватимуть інформацію про всі трудові відносини працівника за даними звітних відомостей роботодавців. Там же буде й інформація про сплачені страхові внески з 1998 року.

Щоб скористатись послугою, слід зареєструватись на вебпорталі ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Матеріали до теми


Посередникам із працевлаштування за кордоном слід подбати про переліцензування до 14 квітня
Міністерство економіки України нагадало ліцензіатам у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном, які ще не подали міністерству декларацію щодо ведення ...
Особливості оподаткування військовим збором разової нецільової матеріальної допомоги від роботодавця
Згідно з підпунктом 1.2 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), об’єктом оподаткування ...
Мобілізований працівник: алгоритм дій для кадровика (добірка від «КАДРОВИК.UA»)
Перед кадровиками і бухгалтерами постає завдання правильно оформити всі належні документи на мобілізованого працівника та здійснити гарантовані нарахування. Редакція журналу «КАДРОВИК.UA» випустила ...