...
Реєструйся

Призначення матеріального забезпечення за рахунок коштів фонду у разі настання тимчасової непрацездатності за межами України


Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування ” від 23.09.1999 р. № 1105 (далі — Закон № 1105) передбачено надання допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам.

Згідно чинного законодавства, застрахована особа – фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок.

Відповідно до частини першої статті 31 Закону №1105 підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий в установленому порядку листок непрацездатності. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі входить до компетенції Міністерства охорони здоров’я.

Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі визначаються Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 13.11.2001 р. № 455 (далі – Інструкція).

Пунктом 1.12 Інструкції зазначено, що документи, які засвідчують тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, підлягають обміну на листок непрацездатності згідно з рішенням лікарсько-консультаційної комісії (ЛКК) лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання чи роботи у разі:

а) гострих захворювань і травм;
б) загострення хронічних захворювань;
в) вагітності та пологів;
г) оперативних втручань при невідкладних станах;
ґ) лікування згідно з рішенням комісії МОЗ України з питань, направлення на лікування за кордон.

Обмін здійснюється на підставі перекладених на державну мову та нотаріально засвідчених документів, які підтверджують тимчасову втрату працездатності під час перебування за межами України.

Рішення про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування на підприємстві, організації, установи, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, організації, установи та застрахованих осіб (профспілкових або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб) відповідно до Постанови правління Фонду №25 від 23.06.2008. Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою допомоги по тимчасовій непрацездатності, приймає рішення про відмову в призначенні цієї допомоги, розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності (ст.30 Закону № 1105).

Джерело: сторінка у ФБ Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності