Електронні медичні записи мають стати першим кроком до безпаперової роботи лікарів. Такі системи вже успішно працюють у багатьох країнах.
Електронний медичний запис — це елемент даних про пацієнта, що збирається в закладі охорони здоров’я та зазвичай зберігається в медичних інформаційних системах (далі — МІС), якими користується цей заклад.
У 2019 році дані будуть передаватись в електронну медичну картку, робота якої забезпечується державою. Дані можуть збиратися в декількох закладах. Вони будуть зберігатися в централізованій системі, в подальшому будь-який заклад охорони здоров’я та будь-який лікар можуть мати доступ до цих даних практично в цілодобовому режимі 24/7, але в тому обсязі, який дозволив пацієнт і який є необхідним для надання медичних послуг. Таким чином вирішується проблема, коли в різних закладах у пацієнта різні картки і записи, і дуже часто жоден з цих наборів документів не містить вичерпної інформації про пацієнта.
Дані до електронної медичної картки будуть збиратися через встановлені в закладах охорони здоров’я МІС та відправлятися до Центральної бази даних.
Завдяки централізованому зберіганню даних:
- Міністерство охорони здоров’я України та Національна служба здоров’я України (далі — НЗСУ) зможуть обробляти знеособлені дані для ефективного управління системою охорони здоров’я;
- НСЗУ зможе аналізувати дані для управління якістю медичних послуг;
- дані будуть гарантовано доступні для пацієнта й лікаря, який його обслуговує. Доступ до централізованих даних буде існувати незалежно від того, чи працюють сервери в закладі, з якого вносилась інформація, чи є в нього зв’язок з Інтернетом тощо;
- заклади охорони здоров’я зможуть переходити з однієї МІС на іншу без втрати ключових даних, адже ці дані зберігатимуться в централізованій системі.