...
Реєструйся

Ухвалено Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року


20 грудня 2022 року Кабінет Міністрів України схвалив Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року й затвердив операційний план із її реалізації на 2022–2024 роки.

Проєкт акта розроблено на виконання пункту 2 Плану заходів з реалізації зобов’язань Уряду України, взятих у межах міжнародної ініціативи «Партнерство Біарріц» з утвердження гендерної рівності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1578-р.

Ця Стратегія визначає базові принципи, цільові групи, стратегічні цілі й завдання щодо реалізації державної політики стосовно забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти. Метою Стратегії є також  запобігання та протидія будь-якій дискримінації у сфері освіти для всіх учасників освітнього процесу на всіх рівнях освіти.

Документ зосереджує увагу на чотирьох стратегічних цілях:

1) комплексне впровадження принципів, політики й заходів щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, поваги до людської гідності й недискримінації в нормативно-правових документах у сфері освіти як одне з ключових питань фундаментальних прав і пріоритетів у контексті євроінтеграції;

2) посилення ролі закладів освіти в координації дій суб’єктів реалізації державної політики щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти, запобігання та протидії насильству й дискримінації та вдосконалення освітнього процесу на засадах рівності прав та можливостей жінок і чоловіків, поваги до людської гідності, недискримінації, інклюзивності й протидії насильству, зокрема за ознакою статі;

3) посилення компетенції і можливості професійної спільноти фахівців із питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, розширення міжнародної співпраці в напрямі забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

4) забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидія будь-якій дискримінації, впровадження практик інклюзивності у сфері освіти як основи для подолання наслідків військових дій і післявоєнної відбудови України.

Упровадження принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти в Україні пов’язане з необхідністю подолати стереотипи за ознакою статі під час формування політики у сфері освіти. Нехтування відмінностями в умовах структурної нерівності призводить до невидимої дискримінації та неможливого розв’язання проблеми дискримінованих груп. Водночас забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків повинно сприяти забезпеченню всім учасникам освітнього процесу в Україні рівних можливостей доступу до освіти й науки незалежно від їхньої статі або інших ознак.

Рекомендуємо прочитати статтю «Оплата простою в закладі освіти під час воєнного стану».

Джерело: Міністерство освіти і науки України

Матеріали до теми


Вийшов спецвипуск від журналу «КАДРОВИК.UA» № 1, 2024 «Прийняття працівників на роботу»
Вже доступне актуальне й унікальне тематичне видання від експертів журналу «КАДРОВИК.UA» — спецвипуск «Прийняття працівників на роботу». Цей спецвипуск зробить ...
Уряд спростив отримання статусів особи з інвалідністю внаслідок війни та члена сім’ї загиблого Захисника і Захисниці
Ухвалена ініціатива Мінветеранів щодо спрощеної процедури подання та встановлення статусів особам з інвалідністю внаслідок війни та членам сімей загиблих військовослужбовців ...
У Комітеті з питань соціальної політики відбулося обговорення стану адаптації трудового законодавства України до положень права ЄС
Повідомляємо, що 9 квітня 2024 року під головуванням заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту ...