Кількість вакансій у сфері туризму зросла в 4,5 раза


За даними порталу Rabota.ua, кількість вакансій у сфері туризму навесні 2011 року (березень 2011 – травень 2011) зросла в 4,5 рази порівняно з весною 2010 року.

За словами туроператорів, різниця в показниках 2010 і 2011 обумовлена зокрема тим, що ринок все-таки виходить з кризи, повертаючись до обсягів 2008 року.

«Туризм, безперечно, постраждав під час кризиу, як і багато інших галузей. Продажі впали на 40—45%. На даний момент туристичний ринок практично повернувся до обсягів 2008 року, а продажі за деякими напрямками навіть перевищили показники 2008 року. І за відсутності нових криз ринок повинен рости на 20—25% на рік, — коментує ситуацію Олеся Романек, HR-менеджер компанії TUI Ukraine. — Думаю, що на ринку праці після літнього сезону 2011 не буде такої кількості вакансій, як у березні і квітні. Але в порівнянні з 2010, думаю, ми однозначно побачимо позитивну динаміку».

Найбільший приріст вакансій — в 11,5 раза стався в напрямі «Продаж туристичних послуг». Більше ніж удвічі збільшилася кількість вакансій для фахівців з організації туристичних продуктів, екскурсоводів і гідів, а також керівників у сфері туризму.

Пояснити цю тенденцію можна тим, що підготовка до літнього сезону у компаній-туроператорів починається відразу ж після зимового сезону, а туристичні агентства відкриваються або розширюються в березні-квітні, щоб почати продажі вже на травневі свята. Набирати персонал раніше не має економічного сенсу, оскільки лютий-березень — низький сезон у туризмі. А якщо відкривати агентство пізніше — залишиться мало часу, щоб заробити.

Мабуть, основним чинником, який сильно вплинув на ринок праці у сфері туризму, цього року стало скасування на початку 2011 року ліцензії на турагентську діяльність. Те, що турагентську діяльність тепер може вести будь-яка фізична особа — підприємець або юридична особа, логічно призвело до збільшення кількості турагентств і відповідно вакансій саме у сфері продажу туристичних послуг. Засмучує лише той факт, що деякі агентства, що з’явилися перед сезоном, після нього закриваються.

У перспективі на збільшення кількості вакансій у сфері туризму також вплине Євро-2012. Наразі цей вплив незначний. Компанії, які на серйозному рівні готуються до цієї події, ще в 2010 році сформували чи розширили відділи, що ведуть підготовку до Євро-2012.

Безумовно, попит на гідів, екскурсоводів, фахівців з бронювання готелів тощо наростатиме в міру наближення чемпіонату. На думку Олесі Романек, компанії повинні будуть або пропонувати конкурентні умови готовим фахівцям, або в екстрені терміни навчати охочих кандидатів з набором певних знань (іноземні мови, знання систем бронювання тощо).

Джерело: dengi.ua