...
Реєструйся

Кейс для кадровика. Як визначити, чи має працівник електронну трудову книжку, якщо під час працевлаштування він надав паперову


ЗАПИТАННЯ

Як зрозуміти, чи створено працівникові електронну трудову книжку, якщо під час працевлаштування він надав паперову?

 

КОМЕНТАР

Відповідно до частини другої статті 24 Кодексу законів про працю України, під час працевлаштування працівники зобов’язані разом з іншими документами подати трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з Реєстру застрахованих осіб.

Це означає, що працівник, як і раніше, за наявності у нього паперової трудової книжки подає її під час працевлаштування роботодавцеві, але не передає на зберігання, як це було до набуття чинності Законом України від 05 лютого 2021 року № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (далі — Закон № 1217). Після ознайомлення з трудовою книжкою та внесення запису про прийняття на роботу (за бажанням працівника) роботодавець повертає її працівникові.

Електронні та паперові трудові книжки: актуальні запитання — читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»

Якщо працівник не має трудової книжки, він повинен подати документ, що підтверджуватиме його трудову діяльність — відомості про трудову діяльність з Реєстру застрахованих осіб.

Зазвичай, трудових книжок не мають:

  • працівники, які приймаються на роботу вперше;
  • працівники, які втратили трудові книжки;
  • працівники-сумісники.

Відомості про трудову діяльність працівників з Реєстру застрахованих осіб відповідно до пункту 6 розділу V Положення № 10-1 формуються ПФУ та надаються за такими формами:

  • індивідуальні відомості про застраховану особу (довідка ОК-5, форма міститься в додатку 4 до Положення № 10-1);
  • індивідуальні відомості про застраховану особу (довідка ОК-7, форма міститься в додатку 5 до Положення № 10-1);
  • дані про трудовий та страховий стаж (додаток 9 до Положення № 10-1).

Відомості про трудову діяльність працівника, які зібрані в Реєстрі застрахованих осіб, по суті, і є його електронною трудовою книжкою.

Відповідно до пункту 4 розділу І Положення № 10-1 Реєстр застрахованих осіб формує та веде ПФУ.

Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки: про головне — читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»

Таким чином, електронні трудові книжки формує та веде ПФУ на підставі поданих до нього відомостей про трудову діяльність працівників.

Сам Реєстр застрахованих осіб створено в 2011 році на основі інформаційної бази персоніфікованого обліку у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування згідно із Законом України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — Закон № 2464). У ньому містилися відомості про трудову діяльність працівників за основним місцем роботи починаючи із 2004 року. Відсутні ж відомості, зокрема про трудовий стаж працівників до 2004 року, до Реєстру застрахованих осіб наразі вносить ПФУ на підставі відомостей, поданих страхувальником (роботодавцем) або застрахованою особою (працівником). Згідно із Законом № 1217, ПФУ має це зробити до 10 червня 2026 року.

Отже, якщо на підприємство працевлаштовується особа, яка надає паперову трудову книжку, тобто має трудовий стаж (а відтак і страховий), то така особа вже має відомості у Реєстрі застрахованих осіб і, відповідно, має створену електронну трудову книжку.

Як прийняти на роботу внутрішньо переміщену особу, котра подала трудову книжку без запису про звільнення, — за основним місцем роботи чи за сумісництвом? — читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»

Джерело: журнал «КАДРОВИК.UA»

Передплата

Карина Снісар
Карина Снісар
експерт проєктів «КАДРОВИК.UA», головний редактор системи «КАДРИ.UA»

Матеріали до теми


Виплати з відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання: хто може отримати?
Відповідно до статті 29 Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — ...
Кейс для кадровика. Чи може бути головою профспілки медичний директор лікарні?
Закон України від 15 вересня 1999 року № 1045-XIV «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (далі — Закон ...
Як наймати штат, коли всі хочуть працювати віддалено, а вам потрібні працівники в офісі?
Хоч дистанційна робота є дуже популярною, деякі компанії все-таки хочуть наймати працівників для роботи в офісі. Це може бути пов’язано ...