...
Реєструйся

Роль соцмереж в пошуку і перевірці співробітників


Соціальні мережі створювалися не для перевірки співробітників, але сьогодні не секрет, що крім основного призначення їх використовують для реклами продукції, збільшення продажів, розкрутки свого бренду і багато чого іншого.

Worknew.info розповідає, яку можна отримати користь від соціальних мереж в процесі пошуку та перевірки співробітників.

В Україні найбільшою популярністю користуються Vkontakte.ru (аудиторія – в основному молодіжна – школярі, студенти), Facebook.com (характеризується більш дорослою і “зрілою” аудиторією), Odnoklassniki.ru (аудиторія в основному доросла).

Для рекрутерів соціальні мережі можуть бути корисні в двох напрямках: пошук цікавих кандидатів і перевірка інформації про вже наявних кандидатів. (часто може бути корисно дізнатися про інтереси знайденого фахівця, його коло спілкування і т. д.). Джерелом корисною інформацією є також список груп, в яких зареєстрований ваш кандидат і його активність у цих групах. Але є і певні складнощі, які виникають при зборі інформація в соцмережах: 1. Закриті групи. На щастя там, як правило, не відмовляють у прийнятті, в групу нових передплатників. 2. Аккаунти, які доступні тільки для друзів. Для того щоб переглянути профіль треба стати другом, тобто отримати підтвердження від користувача, що вдається далеко не завжди. Хоча, при бажанні переглянути такі акаунти можна, знаючи структуру посилань в соціальних мережах та id користувача.

Корисним джерелом інформації для рекрутера може стати аналіз того які додатки використовує конкретна людина, а також і їх кількість. У Facebook є функція, яка транслює всю активність людини в Інтернеті, так що тут можна швидко отримати всі необхідні відомості. У соціальних мережах можна зробити ще одне важливе спостереження, а саме чи проявляє там активність кандидат в робочий час і відповідно чи буде він замість виконання своїх прямих обов’язків проводити час в Інтернеті.

Крім загальних соціальних мереж існують ще соціальні бізнес-мережі. Вони придумані для ведення ділових суперечок, пошуку нових фахових контактів, а також пошуку роботи та працівників, тобто безпосередньо можуть бути корисні рекрутеру. Найбільш популярні на сьогодні такі соціальні мережі: LinkedIn.com – мережа для пошуку і встановлення нових ділових контактів, Moikrug.ru – це один із сервісів Яндекса, який у принципі аналогічний LinkedIn, існують і інші менш поширені бізнес-мережі. Тут можна швидше і краще розкрити саме професійні якості кандидата. Профіль у бізнес-мережах схожий на те, що кандидат пише в резюме, опція рекомендації дозволяє радити фахівців, можна також зробити запит на відгуки про конкретну людину. Часто має сенс вивчити події, в яких бере участь кандидат (на щастя закритих акаунтів в таких мережах не існує).

Крім соціальних мереж іноді варто вивчити блоги: livejournal.com, blogspot.com, blog.ru, liveinternet.ru та мікроблоги Twitter, chikchirik. У них людина часто більш розкріпачена, тут більше “живих” повідомлень. Пам’ятайте, що блоги індексуються пошуковиками, це обов’язково полегшить пошук потрібної інформації.

Як правило, соціальні мережі допомагають дізнатися про людину набагато більше, ніж резюме і класичні співбесіди, оскільки багато користувачів абсолютно безтурботно ставляться до безпеки їх особистої інформації. Але на жаль, на сьогодні соціальні мережі часто недооцінюють у світі бізнесу, а рекрутери часто шкодують часу на отримання цінної інформації про кандидата. Хоча якщо найближчим часом до нас не прийде хвиля побоювань людей щодо етичності використання їх особистих даних і інформації іншими користувачами, то очікуватиметься істотне зростання інтересу рекрутерів, фахівців в області персоналу, а також служб безпеки підприємств до соціальних мереж.