...
Реєструйся

Трудові перевірки на підприємстві: “хитрощі” інспектора і права підприємства


На сьогоднішній день перевірки інспекції з праці регулюються різними нормативно-правовими актами. Один з основних — Закон № 877 “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.

Безумовно, кожен інспектор прагне до того, щоб його перевірка була максимально ефективною. Однак, за словами Тетяни Мойсеєнко, директора консалтингової компанії “Навчальний центр” ДОМІНАНТА “, Закон № 877 зобов’язує інспектора враховувати кілька важливих для підприємства моментів:

1. Про перевірку інспектор повинен повідомити підприємство за 10 днів.

2. Інспектор повинен почати перевірку лише у присутності директора.

3. Перед початком перевірки інспектор зобов’язаний надати відповідне направлення, копію наказу та службове посвідчення, а також розписатися в журналі про перевірки на цьому підприємстві.

Однак у всіх своїх листах на запитання: “Чому перевірка на підприємстві проводиться на підставі інших законодавчих актів?” Держнаглядохоронпраці пояснює — “з метою ефективності”. У таких випадках інспекції не використовують норми згаданого Закону, застосовуючи положення міжнародних конвенцій з питань праці № 81 і № 129, які не передбачають обов’язкового повідомлення про перевірку за 10 днів і перевірки у присутності директора.

Утім, і на надмірно настирного інспектора підприємство повинно знаходити свої законні аргументи. Зокрема, Тетяна Мойсеєнко нагадує, що інспекція з праці може перевіряти будь-який період діяльності підприємства, який їй захочеться (як правило, рік). Однак штрафувати, виписувати припис, лаяти та сварити вас можуть тільки за останні два місяці! Адже лише на ці два місяці поширюється дія статті 41 Кодексу про адміністративні правопорушення. Підприємство в такому випадку може отримати адмінштраф від 510 до 1700 грн.