Передплати журнал

Вчені розгадали один з секретів Мони Лізи


Французькі вчені розгадали один з секретів Мони Лізи. Виявилось, що на полотно нанесено 30 шарів фарби. Кожен завтовшки в 40 мікрометрів – це удвічі тонше за людське волосся і в 1000 разів менше міліметра.

Крім того, дослідники виявили, що, малюючи Джоконду, Леонардо да Вінчі пробував новий метод отримання відтінку. Замість міді, він використовував окис марганцю.


Усе це стало відомо завдяки рентгено-спектральному аналізу. “Щоб обробити дані і отримати нову інформацію відносно накладення шарів, ми розробили нове програмне забезпечення. Коли ви пишете картину, вам доводиться накладати шар за шаром. Скажімо, для передачі кольору шкіри, потрібно спочатку нанести білу фарбу, потім рожеву. У випадку з Джокондою Леонардо використовував особливу суміш масел і смол, єднальний розчин з дуже малою кількістю пігментів. І завдяки цій суміші йому вдалося створити дивовижний 3D-ефект. До речі, багато хто злився на да Вінчі за те, що він працює над своїми картинами дуже довго. Це тому, що багато часу у нього забирало приготування фарб з екстрактів рослин і ще цілого ряду компонентів, які він використовував”, – розповів старший науковий співробітник Лувру Філіпп Уолтер.

На всі роботи у вчених було лише 4 години. Це максимальний час, на який з картини дозволено знімати захисне скло.