Алфавітна книга (або алфавітна книга особового складу працівників підприємства) ведеться на всіх працівників підприємства і є незамінним інструментом для отримання інформації про працівників, їхнє переведення, звільнення, стаж роботи. Запис до алфавітної книги вносять одночасно з оформленням наказів про прийняття, переведення, звільнення працівника. Отже, зазначена книга є сукупністю певних граф, які заповнюються за алфавітом. Якими мають бути ці графи і як правильно їх заповнити, щоб алфавітна книга була надійним помічником у наведенні порядку в кадрових документах, — питання суто практичне.
Оскільки алфавітна книга є практичним надбанням кадровиків, наші автори розробили не тільки бланк, а й інструкцію щодо її заповнення, та показали на прикладах, як правильно зробити відповідні записи. Пропонуємо вам друковане видання у зручному форматі.
У книзі можуть бути такі графи:
- графа 1: номер за порядком;
- графа 2: прізвище, ім’я, по батькові працівника підприємства;
- графа 3: табельний номер;
- графа 4: номер особової картки працівника (особової справи);
- графа 5: посада (професія), структурний підрозділ;
- графа 6: дата прийняття на роботу, дата і номер наказу (розпорядження);
- графа 7: страховий стаж;
- графа 8: дата звільнення, дата і номер наказу (розпорядження).