...
Реєструйся

Чи обов’язково вести «Особову картку» працівника?


Відповідно до пункту 2.5 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58 (далі — Інструкція № 58), з кожним записом, що заноситься до трудової книжки на підставі наказу (розпорядження) про призначення на роботу, переведення і звільнення власник або уповноважений ним орган зобов’язаний ознайомити працівника під розписку в особистій картці (типова відомча форма № П-2, затверджена наказом Міністерства статистики України від 27 жовтня 1995 року № 277 (далі — Наказ № 277), в якій має повторюватися відповідний запис з трудової книжки (вкладиша).

Міністерства і відомства за згодою з відповідними галузевими профспілками можуть, як виняток, дозволити підприємствам, що працюють в умовах територіальної роз’єднаності (підпорядковані структурні підрозділи розташовані на великій відстані), проводити ознайомлення з записами, що внесені до трудової книжки, в заочному порядку шляхом направлення власникам книжок відповідних повідомлень з наступною відміткою про це в особистій картці.

Навчання для кадровиків — семінари, курси, тренінги, вебінари
Індивідуальні курси кадровиків з нуля: 0 (800) 219-977

Водночас Наказ № 277, на який міститься посилання в пункті 2.5 Інструкції № 58, втратив чинність в частині затвердження типової форми первинного обліку № П-2 «Особова картка» на підставі наказу Державного комітету статистики від 5 грудня 2008 року № 489.

На сьогодні типова форма № П-2 затверджена наказом Державного комітету статистики України та Міністерства оборони України від 25 грудня 2009 року № 495/656 «Про затвердження типової форми первинного обліку № П-2 «Особова картка працівника» (далі — Наказ № 495/656).

Як зазначено у преамбулі Наказу № 495/656, він розроблений з метою подальшого вдосконалення державних статистичних спостережень підприємств. Також слід зазначити, що Наказ № 495/656 не зареєстрований у Міністерстві юстиції України.

Наказ № 495/656 не встановлює прямий обов’язок вести особові картки за новою формою.

Про ведення персонального обліку призовників і військовозобов’язаних на підприємствах, в установах та організаціях згідно з типовою формою первинного обліку № П-2 зазначено пунктом 38 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2016 року № 921.

Водночас у зв’язку із затвердженням нового Порядку організації та ведення військового обліку від 30 грудня 2022 року № 1487 зазначений вище наказ втратив чинність, а в новому документі відсутні вимоги щодо застосування картки № П-2.

Читайте також: Підпис працівника на розпорядчих документах з кадрових питань

Державний комітет статистики України у своєму листі від 26 лютого 2010 року № 17/1-25/Н-24/10/37 зауважив, що спільним Наказом № 495/656 розмежовано функції щодо питань, які пов’язані з веденням типової форми № П-2. Зокрема, відповідно до пункту 4 Наказу № 495/656, загальне керівництво роботою, пов’язаною з організацією та веденням військового обліку призовників і військовозобов’язаних згідно з типовою формою № П-2 та контроль за станом цієї роботи в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від підпорядкування і форм власності, покладено на Генеральний штаб Збройних Сил України.

З огляду на зазначене вважаємо, що з урахуванням змін в законодавстві про працю, а також беручи до уваги те, що форма № П-2, затверджена Наказом № 277, на яку безпосередньо посилається пункт 2.5 Інструкції № 58, втратила чинність, роботодавець має право визначитися щодо організації кадрового обліку з використанням форми № П-2.

Також інформуємо, що відповідно до статті 7 Закону України від 15 березня 2022 року № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у період дії воєнного стану порядок організації діловодства з питань трудових відносин, оформлення і ведення трудових книжок та архівного зберігання відповідних документів у районах активних бойових дій визначається роботодавцем самостійно, за умови забезпечення ведення достовірного обліку виконуваної працівником роботи та обліку витрат на оплату праці.

У період дії воєнного стану сторони трудового договору можуть домовитися про альтернативні способи створення, пересилання і зберігання наказів (розпоряджень) роботодавця, повідомлень та інших документів з питань трудових відносин та про будь-який інший доступний спосіб електронної комунікації, який обрано за згодою між роботодавцем та працівником.

Лист від 25 вересня 2024 року № 4701-05/70518-09

Джерело: Міністерство економіки України

Експрес-курс «Облікові документи кадрової служби та порядок їх ведення»

Матеріали до теми


Експерт КАДРИ.UA консультує: щодо надсилання трудової книжки поштою в межах України та за кордон
До онлайн-системи «КАДРИ.UA» цього тижня надійшло запитання від кадрового департаменту одного з наших партнерів про те, як можна безпроблемно передати ...
Нечітка печатка в трудовій — чи є підстава для занепокоєння?
Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України ...
Робота та навчання лише з військово-обліковими документами
Під час прийняття на роботу або на навчання громадян України, які належать до категорії призовників, військовозобов’язаних чи резервістів, державні органи, ...