Для державної служби буде створено кадровий резерв — хто потрапить і кому вигідно

Дата публікації: 08.07.2020

Парламентом ухвалено Закон про внесення змін до Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (далі — № 889) щодо кандидатського резерву (законопроєкт № 3491). Ним передбачено створення бази кандидатського резерву, перебування кандидата в якому виключає необхідність подання ним на новий конкурс інформації, передбаченої ст. 25 Закону № 889.

Кандидатським резервом буде інформаційна система (база), що містить відомості про кандидатів на посади державної служби, які успішно пройшли всі етапи оцінювання під час конкурсного відбору, результати проведення оцінювання професійних компетентностей таких кандидатів та оголошені конкурси на посади державної служби.

Кандидат, інформація про якого міститься в інформаційній системі (базі) кандидатського резерву, через особистий кабінет на Єдиному порталі вакансій державної служби автоматично запрошується до участі у конкурсах на інші посади державної служби, якщо його професійна компетентність відповідає вимогам до таких посад. Інформація щодо таких кандидатів також може надаватися на відповідні запити державних органів.

Кандидат на зайняття посади державної служби може використовувати інформаційну систему (базу) кандидатського резерву для підбору посад, на які оголошено конкурс, відповідно до компетентностей, якими він володіє.

Законом пропонується встановити однорічний строк перебування в базі кандидатського резерву інформації щодо відповідних кандидатів (з дати оприлюднення інформації про переможця конкурсу або про відсутність переможця конкурсу).

Водночас у Головному науково-експертному управлінні апарату ВРУ зауважували щодо цього законопроєкту «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо кандидатського резерву» від 3 липня 2020 року № 3491, зокрема, що «ідея існування спільного для всього різноманітного державного апарату кандидатського резерву виглядає сумнівною». До того ж, «порядок реалізації цієї новели викликає численні запитання, адже неможливо зрозуміти, яким суб’єктом і на яких підставах будуть здійснюватися ці приписи, зокрема, хто і за яких обставин надсилатиме запрошення, про яке йдеться в проєкті».