...
Реєструйся

На якій підставі потрібно звільнити заступників голови і секретаря міської ради?


Ситуація

У міській раді працює 3 заступники міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та керуючий справами виконавчого комітету міської ради. Із них лише 2 заступники голови входять до складу виконавчого комітету. У жовтні 2020 року повноваження міського голови та міської ради припиняються. Відповідно до законодавства буде сформовано і новий склад виконавчого комітету. На якій підставі потрібно звільнити заступника міського голови та керуючого справами, які не є членами виконавчого комітету? Чи має міська рада ухвалювати відповідні рішення у разі обрання чинного міського голови на новий строк? Які дії кадрової служби щодо заступників міського голови, якщо міський голова має намір залишити їх у своїй команді на наступний строк?

Рішення

Прийняття на службу в органи місцевого самоврядування на посади заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради здійснюється через затвердження відповідною радою (абзац четвертий частини першої ст. 10 Закону № 2493).

Пунктом 3 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі — Закон № 280) визначено, що питання утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; унесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуску вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Водночас пунктом 5 частини 4 статті 42 Закону № 280 визначено повноваження сільського, селищного, міського голови щодо внесення на розгляд ради пропозицій про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради.

Статтею 51 Закону № 280 передбачено, що виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради — за пропозицією голови відповідної ради.

Виконавчий комітет ради утворюється у складі, відповідно, сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради — голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури. До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости).

Отже, заступники сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючий справами (секретар) виконавчого комітету мають бути членами виконавчого комітету за посадою.

Зазначена позиція знайшла своє відображення і в судовій практиці.

Роз’яснення щодо згаданої ситуації, а також судова практика від Тетяни Жакун, заступника начальника юридичного відділу Херсонської міської ради у новому випуску «КАДРОВИК.UA», № 11, 2020.

Не пропустіть! До виходу друкованого формату номер буде опубліковано у Живому журналі «КАДРОВИК.UA».