Підприємство без головбуха: чи може поставити ЕЦП бухгалтер

Дата публікації: 13.11.2019

Фіскали роз’яснили нюанси складання податкових накладних та проставляння в них електронного підпису в разі, коли на підприємстві немає головного бухгалтера.

На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти електронну податкову накладну з електронним цифровим підписом (далі — ЕЦП) уповноваженої особи та зареєструвати її ЄРПН. Про це зазначили податківці Днiпропетровської областi.

Для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форму його організації. Наприклад, воно може встановити, що вести бухоблік та складати звітність буде безпосередньо власник або керівник підприємства. Тож якщо на підприємстві немає посади головного бухгалтера, під час складання податкових накладних можливе накладення ЕЦП (кваліфікованого електронного підпису, далі — КЕП) безпосередньо власником або керівником підприємства.

Аби надати право підпису електронних документів особам, яким делеговано право підпису, платник в контролюючий орган направляє повідомлення про надання інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді за ідентифікатором форми J(F)1391103.

На сформоване повідомлення першими накладають ЕЦП (КЕП) усіх осіб, почергово включених до повідомлення, після них — ЕЦП (КЕП) підписувача заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (керівника) і останньою - електронна печатка (за наявності).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі ЕЦП (КЕП) платника податку.

Тому якщо на підприємстві відсутня посада головного бухгалтера, подають посилені сертифікати відкритих ключів шляхом направлення повідомлення на всіх відповідальних осіб платника податків, які мають право відповідного підпису.