ПРОЦЕДУРУ РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ МОЖУТЬ СПРОСТИТИ


У ВРУ зареєстровано проект закону, який змінить процедуру реєстрації місця проживання в Україні

17 жовтня у приміщенні ВРУ відбулася презентація та реєстрація проекту закону “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” розроблений Офісом реформування адміністративних послуг.

Презентуючи законопроект, народний депутат України Сергій Березенко зазначив, що нова система зробить послугу реєстрації місця проживання доступною он-лайн та скасовує додаткові документи і довідки.

Згідно з проектом закону, для реєстрації або зняття з реєстрації подаватиметься тільки одна заява; не потрібні жодні документи та погодження; внесення відміток до паспортів про місце проживання буде не обов’язковим і здійснюватиметься тільки за бажанням особи.

Проектом закону скасовується паперовий документообіг; усувається необхідність подавати громадянам довідки про місце проживання або склад сім’ї; виключається можливість дублювання реєстрації у різних реєстрах територіальних громад; органи будуть обмінюватися інформацію про місце проживання без залучення особи; інформація про місце проживання відповідатиме дійсності на момент її запиту.

В автоматичному режимі реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання здійснюватиметься на підставі відомостей з ДРАЦС: реєстрація місця проживання новонародженої дитини, зняття з реєстрації місця проживання померлої особи/особи, оголошеної померлою, повідомлення про реєстрацію місця проживання дитини віком до 14 років до органу реєстрації за попереднім місцем проживання дитини.

Встановлюється, що факт реєстрації не є підставою набуття особою або позбавлення її будь-яких прав на житло та інше майно, що знаходяться за адресою зареєстрованого або знятого з реєстрації місця проживання.

З метою попередження прийняття незаконних рішень, встановлюється, що у разі виникнення спору (наприклад, наявності незгоди власника житла) жодне рішення не може ґрунтуватися на одному лише факті реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання особи для:

  • підтвердження законності проживання у житлі (користування житлом);
  • вселення особи у житло або виселення з нього;
  • підтвердження факту проживання (непроживання) у житлі, зокрема, з метою його приватизації або набуття права на спадкування за законом на зазначене житло або майно, що знаходиться за адресою зареєстрованого місця проживання;
  • нарахування плати за користування житлом та плати за житлово-комунальні послуги;
  • підтвердження факту оренди (найму) житла чи іншого платного користування житлом;
  • встановлення або скасування будь-яких прав та обов’язків для інших осіб, які проживають у житлі.

Забезпечується однократність включення виборця до Державного реєстру виборців, а також отримується оперативна інформація про кількість зареєстрованих або знятих з реєстрації осіб у відповідному населеному пункті.

У разі здійснення реєстрації за однією адресою більше ніж трьох сімей така реєстрація особи підлягає тимчасовому блокуванню та підтвердженню факту проживання.

Видання для кадровиків Журнали реєстрації

Матеріали до теми


Печатка на першій сторінці трудової книжки: що варто знати
Пунктом 2.12 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту ...