...
Реєструйся

Як подати заяву-розрахунок на отримання «лікарняних» дистанційно — алгоритм від Фонду соцстраху


Фонд соціального страхування України (далі — Фонд) роз’яснив, як роботодавці можуть подати заяви-розрахунки для виплати лікарняних і декретних під час карантину.

Він наголосив, що заяву-розрахунок можна, як і раніше, подати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду особисто.

Але Фонд радить на час карантину робити це у дистанційній формі. Що для цього необхідно врахувати?

По-перше, у роботодавця має бути укладений відповідний договір із Фондом. Примірний договір можна знайти за посиланням.

По-друге, документи Фонду подаються із застосуванням електронного підпису/печатки, а клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення для створення та подання електронних документів роботодавець обирає самостійно.

Таке спеціалізоване програмне забезпечення повинно забезпечувати:

— створення у визначеному уніфікованому форматі, завірення електронного підпису (далі — ЕП), передачу та контроль проходження електронних документів та квитанцій у системі електронного документообігу;

— здійснення автоматичного контролю за узгодженістю показників однієї та різних форм документів, які створюються страхувальником;

— автоматичне створення електронного конверта та включення до нього відомостей про документ та суб’єктів електронного документообігу, які дозволяють беззаперечно визначити достовірність наданого електронного документа без ознайомлення з його змістом;

— застосування суб’єктами електронного документообігу надійних засобів ЕП, що використовуються в системі електронного документообігу;

— шифрування електронного документа засобами, які мають позитивний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;

— підтвердження ЕП, накладеного на електронний документ, електронний конверт та електронну квитанцію з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;

— зберігання (архівування) переданих електронних документів та квитанцій та можливість їх поновлення з архіву у разі втрати;

— експорт електронних документів та квитанцій на зовнішні носії (диски, дискети, карти пам’яті тощо), а також відтворення на папері.

Якщо роботодавець не має можливості подати заяву-розрахунок дистанційно, він може подати її безконтактно – для цього у відділеннях розташовані спеціальні скриньки.

Матеріали до теми


Про строки виплати одноразової допомоги в разі настання нещасного випадку на виробництві
Одноразова допомога потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві виплачується в місячний строк з дня визначення медико-соціальною експертною комісією (МСЕК) стійкої ...
Страхові виплати від нещасного випадку на виробництві та профзахворювання за новим Порядком
Постановою правління Пенсійного фонду України від 26 січня 2024 року № 4-1 затвердили Порядок призначення, перерахування та здійснення страхових виплат ...
Терміни розгляду листків непрацездатності для призначення допомоги у зв’язку з вагітністю і пологами
Підставою для призначення допомоги у зв’язку з вагітністю і пологами є сформований на основі медичного висновку листок непрацездатності — частина ...
Чи включатимуть день встановлення інвалідності та огляду МСЕК при обчисленні середньої зарплати для розрахунку страхових виплат
Оскільки відповідно до норми частини другої статті 15 Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне ...