Передплати журнал

Яку роботу шукають українці?


У рейтингу запитів пошукачів першу позицію займає бухгалтер (1,7% від загальної кількості запитів), а на другому місці — водій (1,3%). У трійку лідерів також потрапив юрист (близько 1,2%), обігнавши на одну позицію менеджера з продажів (1,1%). А ось замикає ТОП-5 найчастіших запитів пошукачів адміністратор (0,7%). При цьому запити пошукачів більш різноманітні, ніж запити роботодавців: на ТОП-20 припало тільки 13,1% від загальної кількості запитів претендентів.

Лідерами пошукових запитів серед компаній-роботодавців є банки — на їх частку припадає близько 98 тис. запитів. Найбільше пошукачів цікавить Приватбанк і Сбербанк Росії. На другому місці, з великим відривом — Інтернет-магазини (15 тис. запитів).

Також цікавлять пошукачів міжнародні компанії зі світовим іменем: майже в 20% запитів згадується одна із таких компаній. Найчастіше це Nestle (15 тис. запитів), DANONE (12 тис. запитів), L’Oreal, Deloitte, Price Waterhouse Coopers, British American Tobacco, Siemens, Samsung, Coca-cola, KPMG, Kraft Foods. Фактично серед пошукових запитів згадуються всі відомі бренд-нейм компанії, найчастіше FMSG и автотрейдери. Серед українських компаній лідери — Roshen і агропромисловці. Але частка запитів зі згадуванням назв українських компаній значно менша — 5-7%.

Шукають роботу українці також у посольствах (5 тис. запитів), аеропортах (3 тис. запитів), у «Норильському нікелі» (200 запитів), ОБСЄ (3 тис. запитів), ЮНЕСКО (1 тис. запитів), і навіть у дитячих будинках (45 запитів).

Креатив пошукачі виявляють при запитах про найпопулярнішу роботу — позицію менеджера. Серед запитів зустрічаються «менеджер», «manager» і навіть розмовне «манагер». По-різному іменують себе і спеціалісти з продажів: «менеджер із продажів», «sales manager» — найпопулярніші варіанти. Але також є запити від «спеціалістів з продажів», «менеджерів продажів», «менеджерів відділу продажів», «спеціалістів відділу продажів», «продажників» і навіть «sales менеджерів» и «сейлз менеджерів».

По-різному називають себе і маркетологи (13 синонімів), і спеціалісти в сфері управління проектами. Фінансисти ніяк не можуть визначитися з англійськими прикметниками, наприклад, з однаковою частотою шукають роботу «finace controller» і «financial controller». У сфері управління персоналом шукають роботу як «hr-manager», так і «ейчар». Натомість із позицією прибиральниці все цілком ясно — синонімів у назви цієї посади нема, і варіант запиту буває тільки один.

Часто пошукачам складно визначитися і з написанням назви компанії. Наприклад, на думку пошукачів, у компанії L’Oreal є 5 варіантів написання назви, в компанії Nestle — також 5 варіантів, а ось у Deloitte — аж 7 варіантів.

У решті випадків пошукачі використовують традиційні назви професій. А ось використання англійський аналогів залежить від потрібної вакансії. Наприклад, у бухгалтерів це менше 2% запитів, у директорів — 5%, в адміністраторів — 1%, а ось у персональних асистентів — більше 65%. Юристи також віддають перевагу пошуку роботи «по-англійськи» — 50% їхніх запитів звучить як «lawyer».

hh.ua