Закон про повну загальну середню освіту набрав чинності


18 березня набрав чинності Закон «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX, прийнятий Верховною Радою 16 січня 2020 року. Його було офіційно опубліковано в газеті «Голос України» 17 березня.

Закон має особливий порядок набрання чинності:

• абзац другий частини другої статті 12 (щодо формування класів (груп) у закладах загальної середньої освіти) набирає чинності з 1 вересня 2024 року;

• абзац перший частини четвертої статті 18 (щодо виготовлення документів про освіту) набирає чинності з 1 січня 2021 року;

• частина сьома статті 24 (щодо оплати праці вихователів груп подовженого дня) набирає чинності з 1 січня 2021 року;

• абзац восьмий частини першої статті 32 (щодо утворення, реорганізації, ліквідації та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти), абзац п’ятий і шостий частини першої статті 35 (у частині типів закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти) набирають чинності з 1 вересня 2024 року;

• абзац другий частини шостої статті 49 (щодо сертифікації педагогічних працівників) набирає чинності з 1 січня 2020 року.

Закон гарантує рівний доступ до освіти для учнів, забезпечує педагогічну автономію вчителів і передбачає більше можливостей для шкіл у використанні власних коштів, повідомляють у МОН.

З повним текстом Закону можна ознайомитися в електронній версії журналу «КАДРОВИК.UA» — «ЖИВОМУ ЖУРНАЛІ» .

Учні отримують можливість будувати індивідуальні освітні траєкторії, обирати навчальні предмети та мати більше прав для учнівського самоврядування.

Батькам учнів Закон надає гарантії безпечнішого середовища для дітей, зокрема – гарантії захисту від булінгу, а також право ініціювати позаплановий інституційний аудит у школі.

Документ надає вчителям реальну автономію у створенні програм, розробці систем оцінювання, відкриває ширші можливості для підвищення кваліфікації та зростання їхньої зарплати.

Закон також встановлює нові підходи до призначення директорів шкіл, надає більше можливостей для підсилення шкіл педагогами та запроваджує педагогічну інтернатуру для молодих вчителів.